Książkowe wyzwanie PART III

Ostatnia część mojego książkowego wyzwania przed Wami. Zamieszczam 33 pozycje, w których znalazły się książki obyczajowe, sensacyjne i psychologiczne. Są wśród nich takie, które wywarły na mnie niesamowity wpływ i zostaną w mojej pamięci przez długi okres. Każda z nich jest jakąś podróżą. Niektóre w krainę miłości i marzeń, zaś inne to historie obarczone jakimś piętnem, czy czymś w tym rodzaju. W każdym razie nie żałuję, że każda z nich trafiła w moje ręce... Moją listę rozpoczyna:

21/52 Mary Kubica Zajmę się Tobą. Jest to wciągająca sensacja. Historia spisana z perspektywy trzech osób nie pozwala nam odłożyć książki na bok. Jest owiana tajemnicą, sekretami, które poznajemy z każdą przeczytaną stroną. Polecam, polecam, polecam!



22/52 Guillaume Musso Central Park. Autor, piszący bardzo dużo i właściwie w różnej tonacji i zabarwieniu atmosfery. Ta książka wciąga już od samego początku, ciekawi, bo wyraźnie coś jest nie tak i trzeba to wyjaśnić. Tą pozycję polecam. Książka jest rewelacyjna.


23/52 Kristin Hannah Nocna droga. Powieść obyczajowa, bardzo wzruszająca. Lubię tę autorkę. Książka wywołuje w nas różne emocje. Ja takie lubię.


24/52 Magdalena Kołosowska Trawa bardziej zielona. Przyznaję pierwszy raz sięgnęłam po książkę tej autorki. Historia napisana jest w lekkim, przyjemnym tonie. Szybko się ją czyta, nadaje się w sam raz na lekturę po ciężkim dniu. ;)


25/52 Nike Farida Żona. Książka zaliczana do obyczajowych. Jest to saga o żonach arabskich. Pierwszą częścią jest Panna Młoda tej samej autorki, drugą jest właśnie Żona. Książka opisuje losy kilku kobiet, żyjących tak na prawdę w trudnych czasach. Historia jest bardzo rzeczywista, wciągająca i zarazem trudna. Długo czekałam na tą część historii i nie zawiodłam się.


26/52 Christine Breen Na imię jej Rose. Jeśli mam być szczera, książkę przeczytałam ale nie jest ona dla mnie rewelacyjna. Jest ok, jak dla mnie fabuła długo się rozkręca. Nie porywa, ale nie jest też najgorsza.


27/52 Guillaume Musso Uratuj mnie. Kolejna pozycja tego autora, którą mogę zaliczyć to ciekawych historii. Opowieść intrygująca, w której ciągle poszukujemy odpowiedzi do samego końca.


28/52 Zbigniew Zborowski Pąki lodowych róż.  Lubię sagi rodzinne muszę to przyznać. Szczególnie te, które od początku do końca wciągają swoją historią. Właśnie do takich książek zaliczam tą pozycję. Wiedziałam, że kolejna część równie dobrze mnie usatysfakcjonuje zarówno jak pierwsza. Gorąco polecam!


29/52 Kim Holden Promyczek. Wzruszyła mnie ta książka. Jest to przepiękna historia młodych osób, które łączy miłość, przyjaźni i co jeszcze? Płakałam czytając tą książkę. Na pozór wszystko w niej układa się pięknie do czasu, aż nie zaczyna się sypać... Polecam!


30/52 Karolina Wilczyńska Jeszcze raz, Nataszo. Książka obyczajowa, której główną bohaterką jest Natasza, mająca przepiękne, cudowne wręcz życie do czasu, gdy nie zaczyna się sypać... i trzeba zacząć układać je od początku. Spodobała mi się dlatego sięgnę po ciąg dalszy..


31/52 Grażyna Jeromin - Gałuszka Bardzo długie przebudzenie. Jest to jedna z moich ukochanych polskich autorek. Uwielbiam to w jaki sposób pisze, a pisze rewelacyjnie. Jest to trzecia część po Magnolii i Długim lecie w Magnolii. Kto by pomyślał, że jeszcze można coś dopisać do historii zaczynającej się w małej mieścinie w Bieszczadach. A jakże, a można! Wciągnęła mnie od samego początku, chociaż nietypowo się zaczyna. Gorąco polecam te pozycje osobom, które nie miały jeszcze szansy po nie sięgnąć!


32/52 Katie Fforde Ślub z klasą. Historia trzech kobiet, które rozpoczynają zacząć wszystko od nowa. Mozolnie, z pewnymi przeszkodami zaczynają. Czy im się uda? Sprawdźcie sami, ja jedynie mogę powiedzieć, że książka mnie uwiodła swoją lekkością, dlatego też ją polecam. ;)



33/52 Sarah Lark Kobiety Maorysów. Czwarta część sagi nowozelandzkiej. Uwielbiam tą autorkę. Losy rodziny Michael' a i Lizzy oraz Burtonów na nowo się się ze sobą łączą zataczając krąg w historii. Autorka przepięknie opisuje zwyczaje Maorysów, otaczającą przyrodę. Nawiązuje do walki kobiet o prawa wyborcze w tamtych czasach. Historia jak zwykle mnie porwała, jest rewelacyjna. Warto po nią sięgnąć.



34/52 Barbara Freethy Bez wytchnienia. Książka obyczajowa z wątkiem kryminalnym. Niesamowicie wciąga od samego początku. Bardzo mi się spodobała.



35/52 Jane Green Kuszenie losu



36/52 Lisa Scottoline Mów do mnie. Kolejna sensacja za mną. Bardzo mi się spodobała już od samego początku wciągając swoją historią. Zawiłe losy bohaterów zaskakują. Książka jest fantastyczna!



37/52 Anna Dziewit - Meller Góra Tajget. Jeżeli macie ochotę na zmierzenie się z książką ciężkiego kalibru, która wpłynie na wasze postrzeganie świata to niewątpliwie możecie sięgnąć po Górę Tajget. Nie mogłam się doczekać, by trafiła w moje ręce. Nie przeczytałam jej szybko, nie dlatego, że jest nużąca. Nie tego o niej napisać nie mogę. Autorka rozpoczyna bardzo trudny temat, zmusza nas do przemyśleń. Opisuje pięć osób i ich historie, które z początku nie mają wątku wspólnego z czasem dostrzegamy dlaczego akurat one i w jaki sposób się ze sobą łączą. Zacytuję słowa z okładki Historia tak prawdziwa, że trudno o niej zapomnieć  i nic już więcej nie dodam.



38/52 Colleen Hoover, Tarryn Fisher Never, never. Baśń dla dorosłych. W tych trzech słowach mogę określić tę książkę. Historia o miłości, która mnie wciągnęła, nie powiem, że nie. Ktoś by powiedział, że przerysowana, ale po Górze Tajget dobrze było sięgnąć po coś lekkiego.



39/52 Sarah Lark Bogowie Maorysów. Kolejna, barwna część sagi nowozelandzkiej opisująca losy kolejnych pokoleń. Z przyjemnością zanurzyłam się w tych kolorowych opowieściach wyobrażając sobie tamte czasy oraz otaczającą przyrodę naszych bohaterów.



40/52 Guillaume Musso Ta chwila. Szybko przeczytałam, bez większych rewelacji. Niestety Musso pisze bardzo nie równo i właśnie to w tej książce wyszło. Nie porwała mnie ta historia, ale zdaję sobie sprawę z tego, że mogą być różne opinie.



41/52 Jojo Moyes Kiedy odszedłeś. Jest to kontynuacja losów Lou z książki Zanim się pojawiłeś, o której wspomniałam tutaj. Oczywiście w tej części autorka nas nie zawodzi, dzięki czemu możemy pozwolić sobie na chwilę wzruszenia. Przepiękna kontynuacja po którą warto sięgnąć.



42/52 Marisa de los Santos Jedyna. Ciekawa historia losów pewnej rodziny, która jest rozbita po czterech częściach świata. O sile więzi rodzinnych i nie tylko przeczytacie właśnie w tej książce.



43/52 Colleen Hoover Losing Hope. Kontynuacja Hopeless, na którą tak długo czekałam. Nie zawiodłam się. jest to brakujący element z opowieści Sky. Przekonać się z niej można o tym przed jak dramatycznymi wyborami stoją nasi trzej bohaterowie. Pochłonęłam ją w jeden dzień. Polecam!



44/52 Cecelia Ahern Miłość i kłamstwa. Kolejna płodna autorka wydająca książkę za książką. Ta historia spodobała mi się, ale mnie nie urzekła. Do dziś pamiętam jak porwało mnie P.S. Kocham Cię i tutaj mi trochę tego zabrakło. Książka napisana oczywiście w innym klimacie, ale jest to ALE.



45/52 Monika Jaruzelska Rodzina. Jest to swoista autobiografia, wspomnienia o rodzinie Moniki Jaruzelskiej. Przeczytamy w niej rozmowy ojca z córką, a także matki z córką. Uwielbiam jej sposób pisania. Bardzo mi się spodobała ta książka. Przede mną jeszcze Oddech.



46/52 Magdalena Kostyszyn Ch... owa Pani Domu. Cóż mogę napisać. Oczywiście zachęcił mnie tytuł. Nigdy nie zaglądałam na bloga autorki, dopiero teraz polubiłam jej profil na FB. Jeśli ktoś ma w sobie odrobinę samokrytycyzmu to książka przypadnie mu do gustu. Jest to swoisty antyporadnik z dużą dawką ironii, zabawny i godny polecenia.



47/52 Małgorzata Łatka Kamfora. Polska sensacja, która wciągnęła mnie od samego początku. Czytając tą książkę przyszły mi skojarzenia z takimi serialami jak Lie to me albo Kości. Książka jest rewelacyjna. Na prawdę gorąco polecam.


48/52 Katja Kettu Akuszerka. Nowość na rynku książkowym. Jak tylko wpadła w moje ręce wiedziałam, że muszę ją przeczytać. Tym samym znalazła się na 48 pozycji. Jest to historia okrutnej i trudnej miłości między młodą Finką a esesmanem. Rok 1944. Książka oparta na faktach i właśnie to dla mnie było najtrudniejsze. Zachęcam do przeczytania książki, która wciąga swoją historią i jednocześnie odrzuca. Jestem pewna, że pozostanie ze mną na zawsze.


49/52 Małgorzata Warda Ta którą znam. Na sam koniec wyzwania książkowego zostały mi same perełki w literaturze. Autorka, której książki uwielbiam, o której wspominałam już w tym poście i o której pewnie jeszcze napiszę. ;) Książka jest rewelacyjna, wciągająca historia. Jak się skończy nie napiszę, ale jedno jest pewne nie żałuję, że po nią sięgnęłam. Nie jest to taki zwykły obyczaj. Nie! Małgorzata Warda pisze zagmatwane książki, z tajemnicą do odkrycia, nie przesłodzone. Za to między innymi ją cenię. Gorąco polecam!


50/52 Estelle Maskame Czy wspomniałam, że za Tobą tęsknię? Trzeci tom serii Dimily. Czekałam na nią i się w końcu doczekałam. ;) O poprzednich częściach wspominałam tutaj oraz w tym poście. Dobra książka. Jest jedną z tych godnych polecenia. O miłości, szaleńczej i porywającej, młodej miłości. Książka młodzieżowa. Historia wciąga naprawdę wciąga. Cieszę się, że znajduje się w tej 52. ;)





51/52 Coleen Hoover, November 9. Sięgnęłam po tą książkę z ciekawości jeśli mam być szczera. ;) Czytałam inne książki tej autorki i chciałam sprawdzić czy ta historia również mnie urzeknie. Nowość na półkach w księgarni. Ciekawa historia o miłości, niespodziewanej, nieoczekiwanej, a jednak miłości. Ze skrywaną tajemnicą. Książka z pewnością dla młodszego grona czytelników.


52/52 Daria Bignardi Miłość, na jaką zasługujesz. Nowość, nowość, nowość!! Jak widać wyzwanie czytelnicze kończę w miłosnym tonie. Pierwszy raz czytam książkę tej autorki. Historia skrywa tajemnicę, główna bohaterka bawi się w detektywa, szuka jednej informacji, a dowiaduje się dużo więcej niż mogłaby pomyśleć. Jak słabo można znać swoją rodzinę? I czy uda się jej odnaleźć to czego tak naprawdę szuka? Książka mi się bardzo podobała. Wciąga już od samego początku. Zachęcam do tego, by po nią sięgnąć.


53/52 Paulo Coelho Szpieg. Jest książka powieść biograficzna o Macie Hari. Historia i losy kobiety, której jedynym błędem było to, że chciała być niezależna przedstawione są w formie fikcyjnych listów pisanych przez nią i jej adwokata. Warto po nią sięgnąć, by móc poznać losy tej kobiety, która została niesłusznie skazana na śmierć. Mam zamiar przeczytać jedną z jej biografii, by móc poznać ją lepiej. A tymczasem zapraszam do zapoznania się z tą pozycją.


A na Nowy 2017 Rok znalazłam już kolejne wyzwania czytelnicze.
Pierwsze najłatwiejsze do skończenia to Przeczytam 26 książek w 2017 roku.
Drugie to Przeczytam 50 książek w 2017 roku.
Trzecie, w którym brałam już udział to Przeczytam 52 książki w 2017 roku.
I jedno, którym jestem zainteresowana, ale nie wiem czy uda mi się je spełnić to Przeczytam 100 książek w 2017 roku.

A tym czasem życzę Wam szczęśliwego Nowego 2017 Roku, obfitego w chwile radości, wypełnionego miłością i szczęściem. Pełnego cudów i spełnionych marzeń. Życzę tym, którzy tego potrzebują cierpliwości i samozadowolenia z własnych działań, sukcesów w życiu zawodowym i rodzinnym. Spokoju, wyciszenia, zmniejszenia biegu w sięganiu do celu. Życzę, aby udało Wam się zwolnić w Nowym Roku i móc zastanowić się na spokojnie co dalej. Na sam koniec, co najważniejsze życzę Wam zdrowia, bo bez niego nic nam się nie uda. ;)

Brak komentarzy

Prześlij komentarz