Książki, książeczki czyli wyzwania czytelnicze na rok 2017 czas zacząć!

Rok 2017 rozpoczynam książką. Jakie w tym roku czekają mnie nowości? Jeszcze nie wiem. Na razie w moim pokoju piętrzy się na stoliku nocnym 10 książek. Liczę na to, że w tym roku przeczytam więcej niż w zeszłym. Biorę udział w trzech wyzwaniach: Przeczytam 26 książek w 2017 rokuPrzeczytam 50 książek w 2017 roku i #52bookchallengepl. Rok zaczynam z przygodami Nataszy, a o tym już przeczytacie poniżej.

1/52 Karolina Wilczyńska  Dasz radę, Nataszo! Kontynuacja Jeszcze raz, Nataszo!. Z wielką ciekawością śledziłam poczynania głównej bohaterki w pierwszej części, dlatego sprawdziłam co dalej się u niej dzieje. Książka niesamowicie wciąga, gdybym miała czas przeczytałabym ją w jeden dzień. Losy Nataszy bardzo się plączą, musi rozwiązać kilka problemów, popełnić kilka błędów, ale w końcu... No już nic więcej nie napiszę, nie zdradzę końca. Polecam! Bardzo przyjemna książka, z którą dobrze się rozpoczyna Nowy Rok. ;)


2/52 Lesley Lokko Białe kłamstewka. Mała cegiełka, bardzo dobrej autorki. Książka ukazuje nam jak mocna jest przyjaźń. Opisuje losy trzech rodzin, trzech przyjaciółek i jednej przyjaźni. Bardzo dobrze napisana. Wciąga od samego początku do końca. Gorąco polecam tą pozycję.


3/52 Barbara Freethy Lato w Zatoce Aniołów. Jest to lekka, romantyczna historia, początek serii Zatoka Aniołów. Ma w sobie wątek kryminalny. Bardzo szybko się czyta. Przyjemna opowieść, takie trochę romansidło. W każdym razie polecam i sama nie mogę się doczekać co wydarzy się dalej. Czekam na kolejne części.


4/52 Diane Chamberlain W cieniu. Jedna z moich ulubionych autorek, której powieści nie zawsze są oczywiste. I tym razem się nie zawiodłam. Jest to jedna z autorek, która równo pisze, tzn. że każda książka przez nią wydana jest po prostu dobra. Książka z klubu kobiety to czytają. Historia niezwykle poruszająca, pełna tajemnic i pytań. Od samego początku zabiera nas w swój świat, z którego nie mamy ochoty już wyjść. O miłości, przeciwnościach losu, a także o tym, że tylko ona się w życiu liczy. Książkę przeczytałam w jeden wieczór. Polecam gorąco!


5/52 Helen Fielding Dziennik Bridget Jones. Dziecko.. Czy jest jeszcze coś czego nie wiemy o zwariowanej Bridget Jones? Okazuje się, że tak. Książka jest uzupełnieniem między Dziennik Bridget Jones. W pogoni za rozumem. a Dziennik Bridget Jones. Szalejąc za facetem. Jak zwykle pełna humoru, błyskotliwa opowieść. Jednak muszę przyznać, że film był bardziej śmieszny i błyskotliwy.


6/52 M. L. Stedman Światło między oceanami. Wiem, wiem na podstawie tej książko powstał również film, jednakże ja go jeszcze nie obejrzałam, więc z przyjemnością sięgam po książkę. Nie wiem jak ubrać w słowa historię zawartą w tej książce. Bardzo się wzruszyłam, gdy ją czytałam. Jest o tym przed jak trudnymi wyborami stoją dorośli, dobrzy ludzie i nie do końca wybierają słusznie. Nie wiem czy byłabym w stanie obejrzeć film, by znów przeżywać te emocje. Z pewnością poczekam, odsapnę. Może po pewnym czasie tak. Oczywiście polecam tą książkę, ponieważ na prawdę warto ją przeczytać.


7/52 Anna J. Dudek Poddaję się. Życie muzułmanek w Polsce. Jest to doskonały reportaż o życiu muzułmanek w Polsce. Polecam przeczytać tą książkę, szczególnie ze względu na czasy w jakich się znaleźliśmy. W reportażu zawarte są rozmowy z muzułmankami opatrzone komentarzami wielu znanych teologów i arabistów. Na prawdę warto sięgnąć po tę książkę. Jestem zadowolona, że wpadła w moje ręce, dzięki niej lepiej rozumiem ich postawę i postrzeganie świata, chociaż nigdy nie miałam z tym problemu, bo jestem tolerancyjna. Jeszcze raz polecam, by zrozumieć.


8/52 Monika Jaruzelska Oddech. Jest to ostatnia część, po Towarzyszce Panience i Rodzinie. Cieszę się, że ją przeczytałam. Książka wypełniona jest wspomnieniami z czasów młodości, przeplatana żałobą po zmarłym ojcu i jej przechodzeniem. Monika Jaruzelska pięknie zaczyna słowami: "Słyszałam pierwszy oddech mojego syna i ostatni oddech mojego ojca. Czas się domknął. Poczułam kojący smutek zrozumienia. Każda biografia, mniej lub bardziej wzniosła, każdy życiorys, zwykły i niezwykły, zaczyna się i kończy tak samo. Wszystko dzieje się między wdechem i wydechem...", a to dopiero początek. Polecam.


9/52 Barbara Freethy Na Cienistej Plaży. Drugi tom z Zatoki Aniołów. Barbara Freethy ponownie zabiera nas w świat, gdzie wszystko jest możliwe, jeśli tylko w to mocno wierzysz. Bardzo spodobała mi się ta część. Polecam tą sagę, tak po prostu, by dać sobie szansę na zapomnienie w tych dzisiejszych czasach.


10/52 Jojo Moyes Dziewczyna, którą kochałeś. Nowość na rynku wydawniczym. O książkach tej autorki pisałam już w poprzednich postach. Kolejna cudowna historia. Tym razem autorka przepięknie wplata historie z przeszłości w teraźniejszość. Miesza losy bohaterów, które z zapartym tchem śledzimy na kartach książki. Przepiękna historia o miłości, wojnie, wierze i stracie. Gorąco polecam!


I tak kończę moją pierwszą dziesiątkę książek, które już przeczytałam. Przede mną kolejne historie, kolejni bohaterzy. Już nie mogę się doczekać. :)

Brak komentarzy

Prześlij komentarz