Ciasteczka owsiane


Macie już sprawdzony przepis na ciasteczka owsiane? Jeśli nie to zapraszam do skorzystania z tego, który ja już wypróbowałam, a znalazłam go na stronie Kwestii Smaku. Są one doskonałą przekąską podczas dnia, ponieważ są syte. Na pewno są zdrowsze od czekoladowego batonika, czy też drożdżówki. Polecam do spróbowania, bo są na prawdę pyszne. Jest to prosty i bardzo szybki do  przepis. ;)

Składniki:

  • 3/4 szklanki mielonych migdałów lub zmielonych płatków migdałów (użyłam płatków);
  • 1/2 szklanki mąki ryżowej lub pszennej (użyłam pszennej);
  • 1/2 łyżki sody oczyszczonej;
  • 1 szklanka płatków owsianych (użyłam górskich, podobno gorzej się sklejają, ja dodałam więcej miodu, jak zajrzycie do oryginału przepisu przeczytacie w komentarzach, że niektórzy dodawali jajko, ja nie dodałam);
  • 1/2 szklanki wiórków kokosowych;
  • ok. 80 g mieszanych drobnych rodzynek i suszonej żurawiny (użyłam tylko żurawinę);
  • 125 g masła lub oleju kokosowego (użyłam masła);
  • 3 łyżki miodu.

Przygotowanie:

Piekarnik nagrzewamy do 150 stopni C (ustawiłam piekarnik na termoobieg). Do miski wsypujemy mielone migdały, mąkę oraz sodę oczyszczoną, mieszamy. Dodajemy płatki owsiane, wiórki kokosowe oraz mieszankę rodzynek i żurawiny, mieszamy.

W rondelku roztapiamy masło z miodem i łyżką wody. Przelewamy do miski z sypkim składnikami i dokładnie mieszamy.

Z pozostałej masy lepimy kulki (ok. 3 cm średnicy), następnie spłaszczamy je i formujemy kształt dysku (średnica ok. 4 cm i grubość ok. 1,5 cm). Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia z zachowaniem odstępów.

Tak przygotowane ciasteczka wstawiamy do piekarnika i pieczemy ok. 15 minut. Po wyjęciu z piekarnika ciasteczka mają być miękkie, będą sztywniały podczas studzenia.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz