Jesień, jesień, a wraz z nią kolejne przeczytane książki


Muszę przyznać, że bardzo długo mi idzie w tym roku czytanie książek. Przed Wami 25 pozycji, które już mam przeczytane. Nie wszystkie z nich przypadły mi do gustu, na niektórych się zawiodłam. Myślę, że z każdą przeczytaną książką nasz gust czytelniczy się zmienia. Być może oczekujemy więcej niż możemy się spodziewać. Zauważyłam tą tendencję nie tylko u siebie, ale także u czytelników, których obsługuję w bibliotece. Możliwe, że coś w tym jest. ;) Swoją listę zacznę od... No właśnie o tym już poniżej... ;)

26/52 S.K. Tremayne Bliźnięta z lodu. Długo zabierałam się do tej książki i cóż mogę powiedzieć. Wstrząsnęła mną, może dlatego, że też mam siostrę bliźniaczkę, może dlatego, że też jesteśmy jednojajowe. Autorka, jak zwykle mnie zaskoczyła przebiegiem zdarzeń i sama nie wiedziałam, któremu bohaterowi wierzyć. Rewelacyjna książka, tak samo jak Dziecko ognia, o której kilka słów w tym poście => klik. Polecam!


27/52 Anna Karpińska Nie zabijaj tej miłości. Bardzo dobrze spisana historia dwóch kobiet, które nie są szczęśliwe w swoich małżeństwach i próbują to zmienić. Czy obu uda się zaznać szczęścia? Cóż gdybym odpowiedziała na to pytanie właściwie nie musielibyście czytać książki. Książka wywołała we mnie wiele emocji. Zapamiętam tę historię. Polecam.


28/52 Paweł Reszka Mali bogowie 2. Jak umierają Polacy. Przyznaję, że jak tylko zobaczyłam w zapowiedziach tą książkę w Empiku od razu wiedziałam, że muszę ją przeczytać. Nie pomyliłam się. Reportaż Pawła Reszki znowu bardzo mną wstrząsnął. Z racji tego, że jestem pacjentką wielu poradni jest to dla mnie naprawdę bardzo ważny reportaż. Tym razem autor zatrudnia się na czarno w karetce (też niestety miałam przyjemność nią kilka razy jechać). Rozmawia nie tylko z sanitariuszami i lekarzami, ale także z protestującymi rezydentami. Myślę, że każdy z nas powinien przeczytać tą książkę, żeby dowiedzieć się jak bardzo źle działa system i opieka zdrowotna w naszym pięknym kraju. Brak słów, żeby opisać to co czuję.


29/52 Katarzyna Zyskowska Historia złych uczynków. Długo czekałam na tę książkę i muszę powiedzieć, że było warto. Historia złych uczynków pochłonęła mnie już od pierwszych zdań. Autorka przybliża nam życie tak naprawdę dwóch rodzin. Mamy odtworzoną historię z przeszłości pomieszaną z teraźniejszością. Każde zdanie wypowiedziane przez bohaterów, każdy ich czyn ma wpływ na przyszłe losy ich samych i ich rodzin. Nie zdradzę nic więcej, bo zaraz powiem jak się książka kończy. Jednak muszę przyznać, że tak jak tytuł wskazuje Katarzyna Zyskowska opisuje nam historię złych uczynków. Polecam. ;)


30/52 Diane Chamberlain Cień matki. Przeczytałam tom drugi, przeczytałam trzeci - ostatni. Przede mną jeszcze początek historii. Cała trylogia (chociaż tak na prawdę mogę ocenić tylko dwa tomy) jest przepiękna. Wzruszyłam się czytając Cień matki. Nie ma co ukrywać Diane Chamberlain jest w stanie wywołać w czytelniku gamę emocji i sami nie wiemy jak to się dzieje. Podoba mi się zakończenie, chociaż nie znam początku. ;) Z niecierpliwością czekam, by nadrobić te braki. Polecam.


31/52 Katarzyna Nosowska A ja żem jej powiedziała. Nie mogłam się doczekać, by w końcu przeczytać tą książkę. Cenię twórczość i wypowiedzi pani Kasi, śledzę ją na Instagramie. Uwielbiam jej podejście do życia i ocenę danych sytuacji. Przed napisaniem opinii na temat tej książki, przeczytałam najpierw zdanie innych osób. I byłam w szoku. Myślę, że jest to książka dla osób z dużym dystansem do życia i do siebie. Mi osobiście bardzo przypadła do gustu. Podoba mi się przeplatanie różnych tematów od błahych po dość istotne w naszym życiu. Polecam.

Wybrane cytaty z książki.

"Teraz powtarzam sobie: "Nie pytaj, dopuszczając tylko jedną pożądaną odpowiedź. Nie pytaj wcale. Miłość to decyzja. Jeśli ją podejmujesz, to mów, że kochasz. Dawaj. Nie oczekuj zwrotów kosztów. Miej odwagę powiedzieć, że już nie ma miłości. Odejdź, zanim zdradzisz. I nie licz, że drugą stronę stać będzie na podobną uczciwość. Żyj. A gdy dostaniesz bęcki, przeżyjesz. Przyszyjesz do rękawa kolejną sprawność."
To są himalaje dojrzałości. Droga jest ciężka, oddycha się z trudem, ale wetknę moje chorągiewki w czubek każdego z ośmiotysięczników."

"Być razem nie oznacza aktywnie asystować w sprzątaniu bałaganu partnera. Oznacza czekać cierpliwie i kibicować, zajmując się jednocześnie własnym bałaganem. Wierzyć głęboko, że przyjdzie taki czas, kiedy wspólnie odpoczniemy po wysiłku, jaki każde z nas włożyło w sprzątanie samego siebie." 

32/52 Remigiusz Mróz Nieodnaleziona. To moje pierwsze spotkanie z Remigiuszem Mrozem. Słyszałam wiele kiepskich opinii na temat tej książki. Czy się z nimi zgadzam? Cóż ciężko mi ocenić twórczość Mroza na podstawie przeczytanej tylko jednej książki. Ogólnie historia nakreślona przez autora wciągnęła mnie. Zakończenie trochę zaskoczyło. Nie nudziłam się czytając tę książkę. Zatem mogę śmiało ją polecić.


33/52 Karolina Wilczyńska Dotyk słońca. Jest to trzecia część Roku na Kwiatowej, o poprzednich częściach przeczytacie w tych postach => klikklik. Tym razem przyznam szczerze bardzo mnie znudziła autorka, a szczególnie główna bohaterka. Już na samym początku wiedziałam jak ta historia się skończy, co mnie bardzo denerwuje czytając książki. Przeczytałam ją do końca ze względu na resztę bohaterek, które szczerze polubiłam, ale nieporadność i naiwność Róży niesamowicie mnie wkurzyła. Rzadko się zdarza, żebym nie polubiła jakiegoś bohatera. Czy warto ją przeczytać? Jeśli już zaczęliście tą sagę to myślę, że tak.


34/52 Heather Morris Tatuażysta z Auschwitz. Cóż mogę rzec. Nie jest to pierwsza książka tego typu, którą przeczytałam w swoim krótkim życiu. Historia Lale i Gity jest przejmująca. Po przeczytaniu tej książki brakuje mi słów. Jest to historia prawdziwego człowieczeństwa. W końcu jest to historia miłości, takiej prawdziwej, takiej do końca. Kto by pomyślał, że w tych okrutnych czasach, w tak strasznym miejscu będzie można znaleźć miłość swojego życia. Szczerze polecam Wam tę pozycję, bo naprawdę warto poznać tak dobrego, życzliwego człowieka jakim był Lale. Polecam.


35/52 Joanna Opiat - Bojarska Słodkich snów, Anno. Po tę pozycję sięgnęłam z czystej ciekawości i muszę przyznać, że się nie zawiodłam. Książka rewelacyjna. Jest to tom pierwszy. Historia wciągnęła mnie już od samego początku, dlatego cieszę się, że mam w posiadaniu kolejne tomy. Polecam.


36/52 K. A. Tucker Chroń ją. Jest to jedna z moich ulubionych autorek książek zagranicznych. Każda z jej powieści mnie wciąga i tym razem znowu tak się stało. Poznajemy bardzo zagmatwaną historię, w której wraz z głównymi bohaterami poszukujemy odpowiedzi, odkrywamy sekrety, których wydawałoby się nie chcielibyśmy poznać. Książka jak zawsze wspaniale napisana. Cieszę się, że ją spotkałam na swojej drodze. Polecam.


37/52 Jojo Moyes Moje serce w dwóch światach. Powracamy do Lou, która tym razem zaczyna swoją przygodę we wspaniałym Nowym Jorku. Jest to kontynuacja historii zawartych w książkach Zanim się pojawiłeś i Kiedy odszedłeś. Jak zwykle nie zawiodłam się śledząc losy Lou. Mimo, że jest ona naiwna, w tej swojej naiwności jest urocza i do polubienia. Lubię tą bohaterkę powieści nakreśloną przez Jojo Moyes. Nie da się ukryć, że stawia ona przed nią nietuzinkowe zadania, z którymi radzi sobie tak, jak potrafi najlepiej. Podobała mi się. Polecam.


38/52 Magdalena Witkiewicz, Alek Rogoziński Biuro M.. Moja ulubiona para autorska, która rozśmiesza mnie do łez. Książka jest lekka, maksymalnie w dwa dni do przeczytania. Historia zabawna, miejscami nie brakuje jej romantyzmu. Udało im się po raz kolejny stworzyć książkę, dzięki której każdy z nas może sobie poprawić humor. Polecam! Zaś opinie o Pudełku z marzeniami autorstwa Witkiewicz i Rogozińskiego znajdziecie tutaj => klik.


39/52 Agnieszka Lingas - Łoniewska Kiedy zniknę. Pierwszy tom dylogii. To jest taki obyczaj z elementami sensacji. Podobała mi się, ale czy zapadnie mi w pamięć? Nie wiem. Okazuje się, że młodych ludzi - bohaterów naszej książki, łączy wspólna tajemnica, która dotyczy ich rodziców. Książka o tym, jak życie może płatać figla i odgrywać się na cieniach przeszłości. Oczywiście, żeby ją skończyć trzeba przeczytać tom drugi.


40/52 Agnieszka Lingas - Łoniewska Kiedy wrócę. Drugi tom dylogii. Tu następuje już ciągłość wydarzeń. Wiele rzeczy się wyjaśnia. Jednak muszę przyznać. że tom pierwszy bardziej mnie wciągnął niż ten drugi.


41/52 Lisa Scottoline Kłamstwo doskonałe. Jest to jedna z moich ulubionych autorek. Historia przez nią opisana wciągnęła mnie całkowicie. Śledziłam losy bohaterów z zapartym tchem. Muszę to przyznać, że autorka mnie zaskoczyła. Na początku myślałam, że Chris Brennan to jakiś  psychopata, ale... no i tu już nie będę zdradzać szczegółów. Ale należy przyznać, że książka to istny majstersztyk. Autorka bardzo fajnie wiąże losy swoich bohaterów. Polecam! Musisz ją przeczytać!


42/52 Małgorzata Rogala Kopia doskonała. Najnowsza powieść Małgorzaty Rogali. Powiem tak: w porównaniu z poprzednimi książkami, na tej się zawiodłam. Jest to takie typowe czytadło, ani sensacja ani kryminał. Wkurzająca jest jedna z bohaterek - Celina (przynajmniej dla mnie). W moje życie nic ona nie wniosła, a jedyne co zapamiętam to to, że mi się nie podobała. Nie polecam.


43/52 Agata Kołakowska Wyrok na miłość. Wybierając tę książkę, pomyślałam: To będzie coś dobrego. Oczekiwałam po niej więcej i może dlatego czuję niedosyt. Książka jest dobrze napisana, miejscami mnie nudziła, ale ogólnie bez większych rewelacji. Trochę mi się dłużyła.


44/52 Agnieszka Olejnik Szukam właśnie Ciebie.  Lubię książki tej autorki. Są nieoczywiste, niebanalne. Tą książkę po prostu pochłonęłam całą sobą. Podobają mi się postacie głównych bohaterów. Historia podzielona jest na trzy części, w której poznajemy daną historię z punktu widzenia każdego z nich. Wiele rzeczy nam to wyjaśnia. Wierzę, że istnieje taka miłość przedstawiona przez autorkę, wierzę w takie zbiegi okoliczności. Historia mnie wciągnęła. Polecam!


45/52 Mariola Zaczyńska Zaklinaczki. Jest to pierwsza książka tej autorki, którą miałam w rękach. Mariola Zaczyńska przedstawia nam historię trzech przyjaciółek, które diametralnie różnią się od siebie i niespodziewanie wiele rzeczy je łączy, choć same o tym nie wiedzą. Każda z nich chowa w sobie jakąś tajemnicę, którą w końcu będzie musiała podzielić się z resztą. W pewnym momencie ich drogi się rozchodzą i nie pozostaje im nic więcej, jak zaklinanie własnej rzeczywistości. Polecam!


46/52 Susan Lewis Nie ukryjesz się. O poprzedniej książce tej autorki pisałam ostatnio => klik. Wtedy to była sensacja, tym razem trafił się obyczaj. Jednak nie jest to słodka historia, w której znajdziemy cukierkowe opisy życia naszych bohaterów. Mimo, że zaliczana jest do powieści obyczajowych, to kryje ona w sobie mrożącą krew w żyłach historię rodziny, rozbitej i załamanej. Myślę, że na długo pozostanie ona ze mną. Historia o trudnych nowych początkach, o nieodkrytych tajemnicach, które mają odzwierciedlenie w rzeczywistości. W końcu jest to opowieść o głębokiej przyjaźni i sile miłości. Warto ją przeczytać, zatem polecam.


Wybrany cytat z książki:

"Nadzieja - pierzaste stworzenie
Mości się w duszy na grzędzie
Śpiewa piosenkę bez słów
I zawsze śpiewać będzie..."

47/52 Diane Chamberlain Światło nie może zgasnąć. Znam już środek i koniec tej historii, ale nie znam jeszcze początku, zatem czas się z tym zmierzyć. Dziwnie się czyta książkę, która wiesz już jak się skończy, no ale cóż... Warto było ją przeczytać, tylko po to by dowiedzieć się jaki był początek tej historii. Chociaż Diane Chamberlain tak doskonale napisała tą trylogię, że właściwie jak zaczęłam od drugiego tomu to nic wielkiego się nie stało. W każdym razie polecam! I zaczynajcie od początku. ;)


48/52 Fennie Flagg Całe miasto o tym mówi. Autorka bestsellera Smażone zielone pomidory dała nam kolejną książkę, którą będzie się pamiętało przez całe lata. Książka jest rewelacyjna. Historia jest obsadzona w małym miasteczku Elmwood Springs w Missouri. Zaczyna się od historii jego założenia w 1889 roku i przedstawia wszystkie lata, aż po teraźniejszość. Widzimy jak mijają złote lata i jak miasto i jego mieszkańcy się zmieniają. Książka oczywiście mnie wzruszyła, miejscami nawet śmieszyła. Cudnie opisana zmiana otaczającego nas świata, która niesie za sobą pytanie czy teraz naprawdę jest lepiej? Cóż długo by rozprawiać nad tym tematem. Autorka pisze też o przemijalności, o sprawiedliwości, o miłości. Znajdziecie tam wiele ważnych tematów naszej codzienności, wiele życiowych mądrości. Polecam!

Wybrany cytat z książki:

"Zrywają się wcześnie, na wsi i w miastach, gotowe zająć się ważnymi wronimi sprawami. Zbierają się w duże stada, czasem latają samotnie lub w małych grupach. Cały dzień wzbijają się i opadają, krzycząc do ludzi. Wołają z drzew, z dachów, z drutów telefonicznych:
- TERAZ! TERAZ! ŻYJ TERAZ!
Biedne, stare wrony. Myślą, że coś mówią, a tymczasem ludzie słyszą tylko:
- KRA! KRA! KRA!"

49/52 Joanna Szarańska Do zakochania jeden krok. Tom drugi Kroniki pechowych wypadków. O pierwszym tomie słów kilka znajdziecie tutaj => klik. Czasami bywa tak, że ten drugi tom już nie jest tak porywający, jak poprzedni. Na szczęście nie w tym wypadku. Zojka znowu pakuje się w kłopoty i mając w swoim zwyczaju angażuje w nie wszystkich dookoła. Książka bawi i nie tylko miejscami. Sytuacje w niej opisane są tak paradoksalne, że aż śmieszne. Polecam! Nie mogę doczekać się kolejnej części. ;)


50/52 Gabriela Gargaś Lato utkane z marzeń. Mimo, że ciepłe dni lata mamy już za sobą chętnie ogrzeję się tą książką. Pewnie pisałam to już wiele razy i się powtórzę, ale Gabriela Gargaś jest jedną z moich ulubionych, polskich autorek. Oczywiście muszę tu nadmienić, że jak zwykle zaczęłam o tomu drugiego, nie przeczytawszy pierwszego (jakoś w tym roku nie mogę się z tym zgrać). Już zamówiłam tom pierwszy cyklu pt. Wieczór taki jak ten. Wracając to książki, mogę tylko powiedzieć, że był to idealny wybór na świetne zakończenie posta. Książka jest cudowna, historia opisana jest w bajecznych Bieszczadach. Nie jest to słodka opowieść o niczym. Jest to przepiękna historia, w której losy bohaterów przeplatają się ze sobą. Urzekła mnie. Polecam.

Wybrane cytaty z książki:

"PODARUJ SOBIE SPOKOJNE SNY, kubek dobrej kawy o poranku, kilka chwil szczęścia. Rozgrzesz się z drobnych słabości. Zapomnij o tym, co boli. Nie oszukuj dawnych uniesień, słów, które dzisiaj nie mają znaczenia. Daj się porwać ulubionym dźwiękom muzyki. Niech łzy zmyją cierpienie. Podaruj sobie chwile z ludźmi, których kochasz. I książkę. Książkę też sobie podaruj. Przeczytaj historię, która sprawi, że zadrży Ci serce.
Zacznij kolejny dzień z przytupem."

"Tak rzadko mówimy o tym, co czujemy. Myśli, emocje, uczucia pozostawiamy w głowie, w sercu, nie wypuszczamy ich na światło dzienne. Dlaczego nie mówimy, że za kimś szalejemy, kogoś kochamy, kogoś pragniemy? Bo zazwyczaj boimy się odrzucenia." 

"Twoje marzenia, wyobrażenia, wizja świata, twoje ciało, myśli, spostrzeżenia... to wszystko jest niepowtarzalne, twoje. Zapewne popełnisz w życiu kilka głupstw. A kto ich nie popełnił? Zapewne nieraz będziesz się na siebie wkurzać. Nieraz wylejesz morze łez. Ale to wszystko będzie twoje i czegoś cię nauczy. A czasami nie. Niekiedy kilka razy się podtopisz, niekiedy wywalisz na tym samym zakręcie trzeci czy któryś tam raz. Czasem zaufasz nie właściwej osobie. Ale takie właśnie jest życie. Niesprawiedliwe? Sprawiedliwe, pewnie, że tak... Czegoś musimy się od tego życia nauczyć. Czasami nie zgodzimy się z tymi naukami. Pamiętaj, że wiele potrafisz i wiele możesz. Nigdy nie przestawaj słuchać swojego serca. Tylko musisz się liczyć z tym, że serce nie raz wyprowadzi cię w pole."

 "- Bo jak pisał Kapuściński... "Kiedy się spieszysz, nic nie widzisz, nic nie przeżywasz, niczego nie doświadczasz, nie myślisz. Szybkie tempo wysusza najgłębsze warstwy twojej duszy, stępia twoją wrażliwość, wyjaławia cię i odczłowiecza"..."

"Są takie chwile, które chciałabyś przeżyć jeszcze raz z bijącym sercem. Wspominasz czyjeś spojrzenie, uśmiech, rozmowę. To chwile, które sprawiają, że czas na sekundę przestaje gnać do przodu. Takie momenty zawieszone między teraźniejszością a przyszłością. Tylko, że na przyszłość i teraźniejszość niezwykle silnie oddziałuje nasza przeszłość. Przeszłość, o której niekiedy chcemy zapomnieć."

"Z jakiś powodów zmuszają nas, żeby wierzyć, że nie można kochać więcej niż jedną osobę. To bzdura. To kłamstwo. To jest prawdziwy powód wszystkich cierpień. Bo kochać można wiele razy, na kilka sposobów. Kochać można kilka osób, a nawet cały świat..." 

I tym akcentem kończę. Dajcie znać czy znacie te książki i co teraz czytacie. 
Pozdrawiam. ;)

Brak komentarzy

Prześlij komentarz