Książki na letnie wieczory


Przedstawiam Wam kolejnych 12 tytułów książek, które przeczytałam w tym roku. W tym poście znajdziecie książki obyczajowe, głównie polskich autorów. Nie wiem dlaczego tak się złożyło, no ale cóż czasu nie cofnę. Czy wszystkie mi się podobały? Hmm... Odpowiedź znajdziecie poniżej. Jestem ciekawa czy też już którąś z nich przeczytaliście i czy mamy podobne opinie na temat danej książki. Zapraszam do podzielenia się swoimi spostrzeżeniami, jeśli tylko macie na to ochotę.

14/52 Magdalena Witkiewicz, Alek Rogoziński Pudełko z marzeniami. Książka trochę nie w nieodpowiednim czasie czytana, bo akcja dzieje się przed świętami Bożego Narodzenia. No, ale cóż. Książka jest dobra, nawet bardzo dobra. Podoba mi się to w jaki sposób jest napisana, jak autorzy poprowadzili tą opowieść. W niektórych momentach mnie śmieszyła, szczególnie postać pani Wiesi i babci Janinki. Książka jest fantastyczna, gorąco polecam. Historia jest urocza, sytuacje miejscami komiczne. W sam raz na polepszenie sobie dnia. ;)



15/52 Anna Szafrańska Dziewczyna ze złotej klatki. Jest to pierwsze moje spotkanie z Anną Szafrańską i nie da się ukryć, że spotkanie się udało. Książka jest rewelacyjnie napisana, a historia bardzo szybko mnie wciągnęła. Autorka przedstawia nam losy młodej dziewczyny, w której życiu wydawać by się mogło niczego nie brakuje, jednak są to tylko pozory. Jest ona zamknięta w złotej klatce, ma spełniać życzenia rodziców, którzy nie są w stanie obdarzyć ją tym najważniejszym w życiu uczuciem - miłością. W końcu dostaje szansę wyrwać się z tej klatki na kilka dni. Co się wydarzy? Nie powiem Wam, musicie sprawdzić sami. Wzruszyła mnie ta opowieść, wielokrotnie. Gorąco polecam!

Wybrane cytaty z książki:

"Wybór.
Prawo wyboru to w dzisiejszych czasach niemal towar deficytowy. Każdy od nas czegoś wymaga, stara się nas wprowadzić na obraną przez kogoś innego ścieżkę, wymagając rzeczy niemożliwych. "

"Bo chyba tak właśnie działa miłość.
Miłość uskrzydla.
Daje nam nadzieję, stanowi oparcie w trudnych chwilach, wierzymy w nią i ją pielęgnujemy. Nie widzę jej, ale wiem, że istnieje.
Że jest obok mnie.
Że jest ze mną."


16/52 Estelle Maskame Wróć, jeśli masz odwagę. Autorka książek młodzieżowych, serii Dimily, którą uwielbiam. O tej trylogii możecie poczytać we wcześniejszych moich postach. Jeżeli zaś chodzi o tą pozycję na mojej liście przeczytanych książek mogę powiedzieć: "jest dobra". Ale czy mnie zachwyciła? To już nie koniecznie. Podoba mi się to, jak autorka prowadzi bohaterów, ich tok myślenia. To w jakich sytuacjach się znaleźli i jak sobie z nimi radzą. Jest to typowa książka dla młodzieży. Dla mnie zakończenie jest w porządku, może takie niezbyt oczywiste? Nie jest cukierkowe. To naprawdę duży plus. Ogólnie polecam, bo bardzo dobrze się czyta i przyjemnie.


17/52 Magdalena Wala Przypadki pewnej desperatki. Autorkę poznałam dzięki książce pt. Mów mi Katastrofa!, o której słów kilka w poprzednim poście => klik. Jestem ciekawa, jak tą będzie mi się czytało i czy tak samo będzie mnie śmieszyła. ;) Julia - nasza główna bohaterka, jest taką typową młodą kobietą, na początku drogi do samodzielności życiowej. Tak na prawdę sama nie wie czego chce i boi się podjąć zobowiązujące decyzje. Życie jej nie oszczędza, pakując ją w pewne sytuacje, które obserwatora mogą śmieszyć. Książki Magdaleny Wali są przeznaczone dla młodych osób. Polecam. Chociaż bardziej uśmiałam się czytając Mów mi, Katastrofa!.


18/52 Joanna Szarańska Kłopoty mnie kochają. Kolejna polska autorka, po której książkę sięgam po raz pierwszy. Jest to pierwsza część cyklu Kronika pechowych wypadków. Zatem oczekujemy dalszych części. :) Główna bohaterka faktycznie jest pechową osobą i przyciąga kłopoty. Wprowadzają one trochę humoru w książkę, dzięki czemu wielokrotnie pojawia się na naszej twarzy uśmiech (u mnie przynajmniej tak było). Szczerze nie mogę się doczekać kolejnej części, by dowiedzieć się co spotka Zojkę Tuszyńską i jak jej życie się ułoży. Bardzo fajna, lekka powieść. Polecam. ;)


19/52 Agnieszka Krawczyk Tylko dobre wiadomości. Po kłopotach czas na dobre wiadomości. ;) Książka bardzo pozytywna. Historia dwóch przyjaciółek, które razem rozpoczynają nowy rozdział, do którego zmusiły je okoliczności życiowe. Cała opowieść dzieje się w magicznym Krakowie. Bardzo dobrze mi się czytało tą książkę. Polecam! Pozytywna.



20/52 Karolina Wilczyńska,  Performens. Lubię książki tej autorki, zresztą można to zauważyć na moim blogu. Ta jest całkowicie się różni od poprzednich książek, które przeczytałam, co nie oznacza, że jest zła. ;) Wręcz odwrotnie jest bardzo dobra. Nie jest to ckliwa opowieść dla romantyczek. Jest to historia młodej kobiety, która chce zacząć swoje życie na nowo. Chce uciec od tego, które jej nie zadowala, w którym nie czuje się szczęśliwa. Czy jej się uda? Hmmm... Tego oczywiście Wam nie zdradzę. Powiem tylko tyle, że zgadzam się z opinią Marii Ulatowskiej, która powiedziała o tej książce: "Nieprzewidywalna, zaskakująca i niebanalna opowieść". Myślę, że to jedno zdanie zachęci Was, żeby ją przeczytać, a jeśli nie to może jeden cytat z książki. :)

"Wyrzuć to, co niepotrzebne, a siły powrócą, powtórzyła w myślach."

"Niektórzy nie wiedzą, że umarli i żyją dalej, inni wiedzą, że umarli i bardzo się z tym męczą do końca życia..."


21/52 Joanna Jax "Dolina spokoju". Jest to VI tom Zemsty i przebaczenia. Czy zakończenie serii mnie zaskoczyło? Cóż może nie spodziewałam się, że coś takiego może spotkać Juliana Chełmickiego - jednego z bohaterów, którzy mnie szczerze denerwowali. No, ale cóż książka jest dobra. Autorka w tej części pozwoliła akcji płynąć szybko, dzięki czemu książka nie nudzi. Chcemy wiedzieć, co się wydarzy dalej. Jeżeli nie sięgnąłeś jeszcze po ani jeden tom z tej serii, to szczerze Ci to polecam. Muszę przyznać, że nie żałuję przeczytanych stron tego cyklu, ponieważ jest on dobry. Polecam!


22/52 Grażyna Jeromin - Gałuszka Zmowa byłych żon. Uwielbiam tą polską autorkę i szczerze polecam wszystkie jej książki. Ta jest inna od poprzednich. Mamy tu przedstawioną historię trzech kobiet - byłych żon jednego faceta i fryzjera, który właściwie jest także głównym i kluczowym bohaterem tej książki. Książka zaskakuje, miejscami śmieszy. Czyta ją się szybko i z zainteresowaniem. Szczerze polecam na rozluźnienie po ciężkim dniu. Ta historia zostanie ze mną na długi czas. Zresztą jak wszystkie książki tej autorki. :) Polecam!


23/52 Helen Klein Ross Jesteś moja. Po literaturze lekkiej i swobodnej czas na coś trudniejszego. Książka z Klubu Kobiety To Czytają, po które zawsze chętnie sięgam. Znowu nie przeczytałam o czym jest. Nigdy tego nie robię. Jednak nie żałuję, że po nią sięgnęłam. Jest to opowieść bardzo złożona, doskonale napisana. Jedną historię, jednego dziecka poznajemy z kilku różnych stron. Jej matki biologicznej, kobiety, która ją porwała, jej opiekunki, ojca i wielu, wielu innych osób. Majstersztyk. Do samego końca nie wiesz, czy to się dobrze skończy. Czy w ogóle istnieje dobre wyjście z takiej sytuacji, jaką przedstawia nam Helen Klein Ross? Czy może być dobre zakończenie? Na pewno jest to doskonała książka do dyskusji. Chciałabym kiedyś, z kimś o niej porozmawiać, a tymczasem napiszę tylko tyle, że polecam. ;)

Na zachętę kilka cytatów pochodzących z książki:
"Tragedie dotykają wielu ludzi. Możesz pozwolić, żeby cię zniszczyły, albo pójść dalej."

"Czasami trzeba wybrać mniejsze zło. Czasami odpowiedni wybór to ten, który wydaje się wyrządzać najmniej szkody."

"Znalazłam ślady konia w trawie na wzgórzu,
Znalazłam ślady łabędzia na brzegu stawu,
Znalazłam ślady krowy wśród żonkili,
Jednak nie znalazłam ani śladu mego pachnącego maleństwa."
Dawna kołysanka celtycka

"Rozejrzałam się, jak zrobiłby każdy na moim miejscu, w poszukiwaniu jego mastki, lecz nigdzie dookoła jej nie dostrzegłam. Zresztą co ja wiedziałam o jagniętach?
Powinnam je podnieść? Zanieść... ale dokąd?"
Anne Stevenson The Enigma

"Nic nie czyni nas tak samotnymi, jak nasze tajemnice..."
Paul Tournier Guilt and Grace

"Natura wyposażyła młode pająka Thomisidae we wrodzoną potrzebę oddalania się od miejsca urodzenia w celu tworzenia odległych kolonii. To pozwala zachować gatunek. Inaczej zostałyby zjedzone przez dorosłe osobniki."
Z ulotki Amerykańskiego Stowarzyszenia Arachnologicznego 


24/52 Zygmunt Miłoszewski Jak zawsze. Długo czekałam na tą książkę i muszę przyznać, że było warto. Książka jest rewelacyjna. Autor przedstawia nam w komiczny sposób historię małżeństwa z długim stażem. Śmieszy nas do łez. Naprawdę majstersztyk w dziedzinie polskiej literatury. Historia opowiada o najważniejszych prawdach życiowych. Polecam, gorąco polecam!


25/52 Susan Lewis Dziewczyna, która wróciła. Książka, która wciągnęła mnie już od pierwszych zdań. Z każdą stroną chcemy poznać tą tragiczną historię młodego małżeństwa. Dowiedzieć się, jak mogło dojść do takiej sytuacji. Szukamy wraz z nimi odpowiedzi. Jest to jedna z niewielu książek, która doprowadziła mnie do frustracji, jakby naprawdę taka sytuacja miała miejsce. Niesamowita, smutna historia z dobrym zakończeniem. Polecam!


Tą książką kończę ten post. No i jak? Czy przeczytaliście, którąś z powyższych pozycji? 
Pozdrawiam. ;)

Brak komentarzy

Prześlij komentarz