Czytelniczy październik



Zmienna pogoda w tym listopadzie. Powoli już można odczuć zbliżającą się zimę. Na szczęście chociaż pogoda zmienna, to u mnie w życiu jakiś większych zmian nie ma. Szczególnie jeśli chodzi o książki. ;) W szóstym dniu tego miesiąca przedstawiam Wam sześć książek, które towarzyszyły mi w październiku. W moje ręce trafiły same dobre książki, które szczerze Wam polecam. 


54. Dorota Gąsiorowska, Dwór rusałek, książka stanowi drugi tom z serii Dni mocy, o pierwszym przeczytacie w tym poście 👉 klik. Tym razem historia skupia się na Oldze, siostrze Nataszy. To właśnie ona będzie stanowiła główną nić łączącą nas z przeszłością. Olga w swoim poukładanym życiu w Wilnie będzie musiała w pewnym momencie stawić czoło wyzwaniom. Z dnia na dzień jej poukładany świat się sypie i gdy dochodzi do ostateczności, gdy musi zamknąć swoją ukochaną księgarnie, spokój odnajduje w podlaskiej wsi. W pięknym dworze na Jesionce zajmuje się niezwykłą dziewczynką i tam zaczyna odkrywać dworskie tajemnice rodzinne. Fantastyczna, magiczna powieść. Po raz kolejny autorska zabiera nas w słowiańską podróż, by tym razem poznać rusałki. Polecam, urzekła mnie ta historia. 



55. Delia Owens,
Gdzie śpiewają raki. Poznajemy tutaj historię Kyi, Dziewczyny z Bagien, która nie ma łatwego życia. Jest przez wszystkich odrzucana, cała rodzina po kolei ją opuszcza i zostaje sama na bagnach. Musi sobie poradzić, zarabiać jakoś pieniądze, by przetrwać. Miasteczko, w którym mieszka też jej nie akceptuje. Jedynymi osobami, które jej pomagają jest czarnoskóry mężczyzna, Skoczek i jego żona oraz chłopiec Tate. Doskonała książka. Myślę, że jest to jedna z lepszych, jaka trafiła w moje ręce w tym roku. Bardzo dobrze mi się czytało tą książkę. Polecam.



56. Wioletta Sawicka,
Anna. Gorzki smak miodu, książka stanowi czwarty tom cyklu Wiek miłości, wiek nienawiści. O poprzednich częściach przeczytacie w grudniowymczerwcowym i sierpniowym zestawieniu książkowym. Kolejna dobra książka tego miesiąca. Tym razem historia toczy się wokół Anny, córki Marii Różyckiej. Dziewczynka zabrana od matki zostaje wychowana w duchu niemieckim przez swojego ojca i jego rodzinę. Jednak wbrew nakazom nie zapomina o swojej polskiej rodzinie. Ojciec wmówił jej, że jej matka umarła. Po wielu ciężkich latach matka z córką w końcu się odnajdują, ale czy dane im będzie zbudować więzi rodzinne? Autorka nie pomija w tym tomie poprzednich bohaterów. Poznajemy tutaj także dalsze losy rodziny Ostojańskich. Bardzo dobrze napisana książka. Polecam.



57. Magdalena Wala, Skradzione życie. Kolejna książka z historycznym tłem. Tym razem naszą bohaterką jest młoda Żydówka - Ewa. Gdy rozpoczyna się wojna Ewa wraz z rodzicami ucieka do Przemyśla do rodziny ojca. W czasie tułaczki poznaje młodą Polkę, która jest bardzo do niej podobna. W wojennej zawierusze nasza bohaterka bardzo szybko dostrzega, że jej wiara nie pomoże jej w przetrwaniu. Dobrze napisana książka. Polecam.



58. Mary Kubica, Zaginiona kobieta. O poprzednich książkach tej autorki przeczytacie w tych postach => klik. Jak zwykle autorka mnie nie zawiodła, znowu trafiła w moje ręce książka, która już po pierwszych przeczytanych stronach nie pozwoliła o sobie zapomnieć. Z zapartym tchem śledziłam losy Meredith i jej córeczki. Zastanawiało mnie, co się z nią stało i kto chciał się jej pozbyć. Czym zasłużyło sobie jej dziecko na takie cierpienie. I co z jej zniknięciem ma związanego śmierć Shelby? Doskonale napisana książka, w której do końcowych stron nie wiedziałam, co się tak na prawdę wydarzyło. Polecam, bardzo dobrze się czyta.



59. Wiktoria Gische, Życiowe decyzje. Książka stanowi trzeci tom cyklu Kamienicy pod Irysami, o poprzednich częściach przeczytacie w tych postach 👉 klik. Przyznaję, że bardzo ciężko mi się wraca po tak długim czasie do tej serii. Nie wiele pamiętałam z poprzednich części. Jednak po kilku przeczytanych stronach przypomniałam sobie to, co wydarzyło się wcześniej. W trzecim tomie nasi bohaterowie będą zmagać się z trudnymi decyzjami. W czasie gdy Eleonora i Rozalia będą pielęgnować swoją miłość, Stefanii przyjdzie zmierzyć się z przeszłością. Życie naszych bohaterów i w tym tomie nie będzie ich rozpieszczać ale chyba na tym właśnie ono polega. Dobrze było powrócić na uliczki Krakowa. Polecam.



A Wam jak minął październik?

Brak komentarzy

Prześlij komentarz