Kolejna książkowa 10 już za mną... ;)

Przedstawiam kolejne 10 pozycji książkowych, które przeczytałam w tym roku. Niektóre z nich to nowości, po niektóre dopiero sięgnęłam chociaż już czas ich wydania dawno przeminął. Jestem zadowolona, że każda z nich trafiła w moje ręce. Swoją przygodę zaczęłam od obyczaju Diane Chamberlain....

11/52 Diane Chamberlain Jak gdybyś tańczyła. Jest to nowość na rynku wydawniczym. Książka z cyklu kobiety to czytają. Poruszająca, piękna historia, w której autorka wplata wspomnienia z przeszłości w teraźniejszość. Nie bez powodu, ponieważ mają one istotne znaczenie w życiu codziennym bohaterki. O tym jak szybko można zatracić się w kłamstwie, o granicach, których nie powinno się przekraczać, o niewinności, wybaczeniu i trudnych decyzjach, które później mają katastrofalne skutki w przyszłości. Bardzo fajne jest to, że na końcu każdej z tych książek z cyklu kobiety to czytają mamy pytania do dyskusji, a książki Diane Chamberlain nadają się do rozmów, ponieważ autorka nie pisze książek banalnych, w każdej z nich jest poruszany znaczący temat, o którym często się nie mówi. Gorąco polecam!


12/52 K. A. Tucker Przez niego zginę. Jedno z nowszych wydań. Rewelacyjny obyczaj z wątkiem kryminalnym. Książka bardzo mi się spodobała. Szybko mnie wciągnęła, czytając ją jesteśmy ciekawi jak się zakończy, jak potoczą się losy bohaterów, czy jest możliwe szczęśliwe zakończenie? Polecam tę pozycję. Nie jest to pierwsza książka tej autorki, którą przeczytałam. Za każdym razem jestem zadowolona.


13/52 Jarosław Sokołowski, Artur Górski Masa o kobietach polskiej mafii. Sięgnęłam po tę książkę z ciekawości. Jeżeli kogoś interesuje tematyka mafii, jej początków to zachęcam. Jeśli nie to, to nie ma co sięgać po tę książkę. Przyznam, że z wielu rzeczy i spraw nie zdawałam sobie sprawy, z tego, co działo się w tamtych latach. Pewnie dlatego, że byłam dzieckiem i mnie to po prostu nie interesowało. Warto cofnąć się w czasie, aby się dowiedzieć, co się wtedy działo. Z chęcią przeczytam kolejne książki Jarosława Sokołowskiego w rozmowie z Arturem Górskim.


14/52 Barbara Freethy Trzy twarze Ewy. Jest to trzeci tom z Zatoki Aniołów. Poznajemy w nim losy nowej rodziny. Wszystko wydaje się być pogmatwane, wszystko jest bardzo tajemnicze. Bohaterowie w kolejnej części poszukują ponownie odpowiedzi. Dowiadujemy się również jak układają się losy poprzednich bohaterów. Wciągnęła mnie, przeczytałam ją w jeden dzień.


15/52 Barbara Freethy Ukryte wodospady. Udało mi się zdobyć dwa tomy z Zatoki Aniołów tak, aby móc je przeczytać jeden po drugim. Tym razem poznajemy ekscentryczną (nie wiem czy to dobre określenie) siostrę komendanta z Zatoki Aniołów, która poszukuje odpowiedzi na pytania. Kolejna część napisana przez Barbarę Freethy jest wypełniona zbiegami okoliczności, przypadkiem czy też przeznaczeniem. Pełna namiętności kolejna historia z Zatoki Aniołów, która wciąga. Czekam na ostatni już tom, żeby dowiedzieć się jak zakończą się losy bohaterów.


16/52 Dagmara Skalska i Tomasz Skalski Egoizm to nie grzech! Kurs na miłość. Nie bez powodu sięgnęłam po tę książkę. Początek roku zaczęłam z kalendarzem Rok pozytywnej zmiany Dagmary Skalskiej. Jak kupiłam kalendarz zaczęłam szukać książek i znalazłam właśnie tą w swojej miejskiej bibliotece. Postanowiłam poznać filozofię pozytywnego egoizmu. Chciałabym wprowadzić te zmiany w swoim życiu, chociaż wiem, że długa droga przede mną. ;) W związku z tym dołączyłam również to bezpłatnego programu zmiany na stronie Projekt Egoistka. Wiem też, że koniecznie muszę (chociaż bardziej chcę) przeczytać kolejne książki z cyklu Egoizm to nie grzech! oraz to, że chcę mieć je na własność, by w każdej chwili móc po nie sięgnąć i zajrzeć. ;) Polecam tą pozycję osobom, które chcą coś zmienić w swoim życiu, bo może w końcu przyszedł już na to czas?

17/52 Charlie Donlea Dziewczyna z Summit Lake. Dobrze napisana sensacyjna historia. Myślisz, że wiesz kto jest sprawcą, ale wszystko zaczyna się komplikować. To jest pierwsza książka tej autorki, którą przeczytałam. Wciągnęła mnie od samego początku do końca. Bardzo dobrze się czyta.


18/52 Lauren Oliver Panika. Ciekawie się zaczyna. Nie wiesz o co chodzi. Panika jest to głupia gra w której uczestniczą młodzi ludzie. Liczy się wygrana. Książka, która uświadamia nam jak zmienia się człowiek pod wpływem różnych sytuacji, jak łatwo można popełnić błąd, by zniszczyć sobie życie albo co gorsza komuś. Bohaterów pochłania głupia gra, ich własna młodzieńcza głupota, która popycha ich do radykalnych czynów. Książka nie zrobiła na mnie wielkiego wrażenia, nie zapadnie mi w pamięć.


19/52 Paul Kalanithi Jeszcze jeden oddech. Długo czekałam na tą książkę i nie ukrywam, że warto było czekać. Jest to biografia wybitnego neurochirurga, który dopiero zaczyna swoją karierę. Paul Kalanithi zawarł w swojej książce niezwykłą pochwałę dla życia i pogodzenie się z tym, co nieuniknione u każdego z nas, czyli śmiercią. Na prawdę ciężko ubrać w słowa to, co wywołała we mnie ta książka. Polecam każdemu tą poruszającą biografię, by poszukiwać razem z autorem sensu życia i śmierci.


20/52 Karolina Wilczyńska Właśnie dziś, właśnie teraz. Autorka serii o Nataszy, o której pisałam już wcześniej, m. in. tutaj. Z ciekawością sięgnęłam po jej nową powieść. Szczerze przyznam, że denerwowały mnie trochę bohaterki książki, ale zacznijmy od początku... Jest to historia trzech kobiet, których z pozoru na pierwszy rzut oka nic nie łączy oprócz nieszczęśliwego wypadku. Jednak z czasem gdy poznajemy ich życie dostrzegamy pewien paradoks, który je łączy. Co? Sprawdźcie sami. ;)


To już kolejne 10 pozycji książkowych, po które warto sięgnąć. 

Brak komentarzy

Prześlij komentarz