Książki na lato, czyli wyzwanie czytelnicze 2017!

Przedstawiam Wam kolejną dwudziestkę książek, które już przeczytałam. Powoli zbliżam się do ukończenia wyzwania czytelniczego. Poniżej wymieniam książki, które wywołały we mnie różne emocje od smutku do radości. Nie powiem, że wszystkie są fantastyczne, ale myślę, że każdy znajdzie tu coś dla siebie. Są sensacje, obyczaje, typowe romanse, ale też książki poważne tematycznie. Przejrzyjcie moją listę i sprawdźcie czy znajdziecie coś dla siebie. ;)

Swoją listę zaczynam od...


21/52 Judy Blume Koleje losu. Jest to pierwsza książka tej autorki, którą przeczytałam. Jest to obyczaj. Jednak nie jest to słodka historia o młodzieńczej miłości. Książka jest pełna tragicznych wydarzeń, w których muszą odnaleźć się mieszkańcy miasteczka, młodzi i starsi. Oczywiście jest tam wątek miłosny, ale to nie na tym skupia się cała opowieść. Możemy zobaczyć jak kilka osób przeżywa tą samą sytuację, jak ją odbierają, jak na nie wpływa. Na ich losy, na ich przyszłość. Czy po tak wielu tragediach można się jeszcze pozbierać i żyć normalnie? Sprawdźcie sami. Polecam tę książkę, jednak nie wiem czy zapadnie mi w pamięć.


22/52 Sandra Brown Spięcie. Książka w jednym słowie jest rewelacyjna. Zdecydowanie ją polecam. Od samego początku trzyma w napięciu. Szukamy sprawcy całego zamieszania wraz z bohaterami. Jest to druga książka tej autorki, którą przeczytałam. Bardzo mi się podobała. Polecam.


23/52 Barbara Freethy Ogród tajemnic. Czekałam na tą książkę z niecierpliwością. Okazuje się, że zupełnie nie potrzebnie. Książka jak każda z cyklu Zatoka Aniołów pełna jest namiętności, która zjawia się w nie oczekiwanych momentach. Oczywiście jest w niej  zawarty wątek kryminalny, ale nie oszukujmy się jest to romansidło. Czy polecam? Jak ktoś lubi lekkie historie bez jakiejś znaczącej treści to jak najbardziej.


24/52 Natasza Socha Kobiety ciężkich obyczajów. Jest to pierwsza książka tej autorki, którą przeczytałam. Podobała mi się bardzo. Jest to historia kilku pokoleń kobiet. Okazuje się, że jest to trzeci tom serii Matki, czyli córki, co jakoś specjalnie mi nie przeszkadzało. Nie dostrzegłam tego podczas czytania książki. Jednak z pewnością sięgnę po wcześniejsze tomy. Polecam tą pozycję.


25/52 Farida Khalaf Dziewczyna, która pokonała ISIS. Moja historia. Książka jest bardzo poruszająca. To chyba nawet za mało powiedziane. To, co przeszła Farida razem ze swoimi koleżankami jest po prostu straszne. Nie wiem, co bym mogła jeszcze napisać. Myślę, że jeśli chcesz spojrzeć na to, co się dzieje w krajach muzułmańskich jej oczami, musisz sam sięgnąć po tę historię. Nie żałuję, że ją przeczytałam. Wręcz przeciwnie.


26/52 Jane Harper Susza. Opowieść sensacyjna. Już od pierwszej strony wciąga czytelnika w swoją owianą tajemnicą historię. Bardzo szybko się czyta. Jest morderstwo, niby jest znany morderca ale nie do końca to wszystko takie oczywiste, Kolejne śledztwo w tej samej sprawie pokazuje wiele wątków, które zostały pominięte. Pozostaje jeszcze do rozwikłania jedna historia, która ma związek z obecną. Same tajemnice.. Warto przeczytać. Naprawdę dobra książka.


27/52 Magdalena Witkiewicz Moralność pani Piontek. Jest to zabawna historia o losach trzyosobowej rodziny: nadopiekuńczej matki, zwanej "harpią", męża - pantofla, który chce od niej uciec i syna - jedynka, uciekającego od matczynej opieki oraz osób, które mają z nimi kontakt. Mimo śmieszności sytuacji jest to książka również wzruszająca, w której pani Harpia wcale taką Harpią nie jest, gdzie mąż pragnący spokoju tęskni za żoną, a syn w końcu docenia miłość swojej matki. Polecam. tylko tyle mogę napisać.


28/52 Barbara Delinsky Projekt marzeń. Jest to dobry obyczaj. Historia z pozytywnym zakończeniem, opowiadająca o tym, jak jedna sekunda może zmienić nasze życie. Polecam.


29/52 Gabriela Gargaś Taka jak ty. Literatura typowo kobieca, o tym jakie przeciwności losu stają nam na życiowej drodze. Historia dwóch przyjaciółek, w której każda z nich prowadzi zupełnie inne życie. Historia wspierającej przyjaźni między dwiema kobietami. Bardzo fajna książka o tym jak nie doceniamy tego, co tak na prawdę mamy. Polecam.


30/52 Agnieszka Olejnik Nieobecna. Pierwsza książka tej autorki, którą przeczytałam. Już słyszałam opinie, że jest fantastyczna. :) Jest to historia bliźniaczek, tak podobnych do siebie, że mogą zamieniać się rolami, jednak różnych pod każdym względem. Podobieństwo jest tylko fizyczne. Jest to książka obyczajowa z elementami sensacji. Jest zabójstwo i kliku podejrzanych. Sytuacja bardzo ciekawie się rozgrywa. Do samego końca szukamy wraz z bohaterami podejrzanego. Polecam tą książkę. Naprawdę jest rewelacyjnie napisana. Autorka wykonała doskonałą pracę.


31/52 Paula Daly Mój największy błąd. Książka bardzo dobrze napisania. Historia wciąga od samego początku. Śledzimy losy głównej bohaterki z zapartym tchem, czytamy jak popełnia błąd za błędem. Chcemy za wszelką cenę wiedzieć jakie zakończenie ma ta historia. Polecam. ;)


32/52 Barbara Freethy Nie mów nic. Przeczytałam kolejną pozycję tej autorki. Nie powiem, żeby mnie zachwyciła. Obyczaj z wątkiem sensacyjnym. Chyba wszystkie jej książki takie są. Oczywiście się dobrze kończy, po drodze kilka pogmatwanych wątków. Może być, ale nie jest rewelacyjna.


33/52 Monika Jaruzelska Zmiana. Jak już wiecie zakończyłam ostatnio cykl książek o wspomnieniach rodzinnych Moniki Jaruzelskiej. Nie ukrywam, że uwielbiam jej sposób patrzenia na świat, więc nic dziwnego, że sięgnęłam właśnie po kolejną jej książkę. Wiem, że ta jest zupełnie inna, porusza inny kontekst. Nie jest to biografia. Książka jest o zmianie jako takiej, poruszanej w kontekście filozoficznym, psychologicznym. Autorka swoje przemyślenia konfrontuje z czterema wybitnymi specjalistami. Książka zawiera bardzo trafne spostrzeżenia dotyczące otaczającej nas rzeczywistości. Na prawdę warto sięgnąć po tą książkę.


34/52 Agata Czykierda - Grabowska Wszystkie twoje marzenia. Wybrałam tą książkę ze względu na tytuł i na okładkę. Zaczyna się fajnie, taka młodzieżowa historia, pierwsza miłość i problemy, z którymi zmierzają się bohaterzy dają nam na początku do myślenia. On nie chce się zakochać, ona też, zaczynają być przyjaciółmi. Wszystko spoko, ale gdzieś tak na ostatnich 20 stronach zaczęłam się już nudzić. Bardzo przewidywalne zakończenie, którego nie lubię w książkach. Dla mnie trochę mdła. Na wakacje w sam raz. Taka lekka, bez żadnej większej głębi ani przemyśleń. Może być. Jednak nie jest to książka, po którą drugi raz bym sięgnęła.


35/52 Lisa de Jong Kiedy pada deszcz. Pierwszy tom z sagi Rains. No i cóż ja mogę napisać o tej książce? Szczerze powiedziawszy swoją treścią nie zaskakuje. Jest to tematyka powielana już w wielu innych książkach. Nie powaliła mnie, choć były momenty kiedy się wzruszyłam. Jest to mieszanka niepowtarzalnego Love Story Ericha Segala - mój klasyk w literaturze (jeśli nie czytałaś/ czytałeś koniecznie przeczytaj!), serii After Anny Todd, sagi Dimily Estelle Maskame. Czy przeczytałabym ją ponownie? Pewnie nie, bo nie ma się czym zachwycać. Po tej książce zauważyłam, że wszystkie autorki powielają ten sam schemat, który kiedyś wymyślił ktoś inny. Niegrzeczny chłopiec, dziewczyna z problemami i oczywiście kto się czubi ten się lubi. Zaczęłam drugi tom. Zobaczymy czy będzie lepszy. Może czymś mnie zaskoczy?


36/52 Lisa de Jong, Kiedy wszystko się zmienia. Drugi tom sagi Rains. Druga część bardziej mi się podobała. Historie, przeszłość bohaterów ciekawsza. Chociaż jeśli mam być szczera to końcówka już jakby tak na siłę napisana, aby coś jeszcze wymyślić, żeby ich rozdzielić. Na letnie dni, tak żeby oderwać się od rzeczywistości jest w sam raz. Jest to książka, która nic nie wniosła do mojego życia, więc pewnie jej nie zapamiętam. Jeszcze jest trzeci tom. Na niego jeszcze czekam.


37/52 Karolina Wilczyńska, Wędrowne ptaki. Teraz coś polskiego autora. Jak się okazuje jest to również saga Rok na Kwiatowej. Podoba mi się styl pisania tej autorki. Książka bardzo szybko wciąga. Jest to historia czterech kobiet. Z początku mogłoby się wydawać, że oprócz wspólnego adresu zamieszkania nie wiele je łączy. Każda z nich jest na zupełnie innym etapie życia, a mimo tak wielu różnic pozostają przyjaciółkami. Jestem ciekawa, co się wydarzy dalej. Książka jest lekka i przyjemna. Polecam!


38/52 Karolina Wilczyńska, Ta druga. Może być. Bez rewelacji. Książka jest monologiem, zlepkiem wspomnień kobiety, która jest zazdrosna o swoją teściową. O relacje własnego męża z jego matką. Koniec końców okazuje się, że była w błędzie. Może być, ale jak pisałam wcześniej bez jakieś wielkich uniesień.


39/52 Katarzyna Zyskowska - Ignaciak, Wojciech Chmielarz, Koma. Książka jest bardzo dobrze napisana. Podziwiam kunszt obu autorów. Wciągnęła mnie niesamowicie ta historia i właściwie cały czas czekałam na punkt kulminacyjny. Śledziłam losy z zapartym tchem i się doczekałam. Cała książka kręci się wokół trzech osób, których losy są ze sobą połączone. Jest to gorzka historia, która pokazuje nam jak nasi bohaterzy pogubili się we własnych wyborach życiowych. Polecam.


40/52 Elle Kennedy, Podbój. Czas na coś lekkiego. W końcu są wakacje. ;) Jest to książka, którą zamknę ten post. Obyczajowa, lekka, młodzieżowa. Czy mnie zaskoczy? O jednej z książek tej autorki pisałam tutaj. Okazuje się, że Podbój jest trzecim tomem z serii Off - Campus. Jednak można czytać je oddzielnie. Bardzo dobrze się czyta tą historię. Może mnie nie zaskoczyła, jednak jest w sam raz na lato. Jest kilka zwrotów akcji, jest wielka miłość, która z początku naszym bohaterom wydaje się być tylko pożądaniem.. Dobrze napisana książka.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz