Listopadowe robótki ręczne

Kolejna kartka, kolejna odsłona. Tym razem zrobiona metodą scrapbookingu. Bardzo łatwa, szybka metoda do zrobienia naprawdę pięknych kartek. Posłużyłam się pomocą, tym razem będzie to filmik, gdzie krok po kroku zamieszczone są etapy zrobienia kartki. Wybrałam inną kolorystykę i mniej elementów, również ze względu na osobę dla której robiłam tą kartkę. Jest to oczywiście kartka urodzinowa.
Do jej zrobienia potrzebna jest:
  • kartka papieru A4 z bloku technicznego (może być oczywiście większa w zależności jak dużą chcecie zrobić kartkę - moja ma 15 cm szerokości i 29,5 cm długości)
  • 2 kartki w różne wzory (też dobrze by było jakby były to grubsze kartki)
  • 3 kartki w jednolitym kolorze
  • kawałek wstążki (moja jest atłasowa w jednolitym kolorze i ma ok. 0,5 cm szerokości)
  • klej MAGIC albo jakiś inny równie dobrze mocny lub taśma dwustronna
Jak już wspomniałam wyżej moja kartka ma wymiary 15 x 29,5 cm. Na filmiku dokładnie jest pokazane jak podzielić tą kartkę by tworzyła kwadrat (u mnie o wymiarach 15 x 15 cm) i prostokąt (15 x 14,5 cm), który później dzielimy na dwa prostokąty.

Na tym zdjęciu mniej więcej widać, jak jest ta kartka podzielona.

Zdjęcie z góry.

Kwadrat z papieru wzorzystego jest o wymiarach 14,5 cm x 14,5 cm. Na niego przykleiłam prostokąt w jednolitym kolorze o wymiarach 14.5 cm x 8,5 cm. Powyżej przykleiłam wstążkę o szerokości ok 0,5 cm i długości 15 cm (przykleiłam ją na taśmie dwustronnej).
Na tym zdjęciu widać dalszy etap mojej pracy. Na zgięciu dokleiłam prostokąt w jednolitym kolorze o wymiarach 14,5 cm x 6,5 cm. Zaś na niego przykleiłam prostokąt z papieru wzorzystego o wymiarach 16 cm x 5 cm (może być więcej wystające końcówki odcięłam).
Tutaj widać już doklejony prostokąt w jednolitym kolorze (na którym później napisałam życzenia urodzinowe) o wymiarach 13,5 cm na 7,5 cm.


Na zdjęciu poniżej przedstawiony jest przód kartki, do którego wykorzystałam:
  • jeden kwadrat z papieru wzorzystego o wymiarach 14,5 cm x 14,5 cm,
  • jeden kwadrat w jednolitym kolorze o wymiarach 13,5 cm x 13,5 cm,
  • jeden kwadrat w II jednolitym kolorze o wymiarach 12 cm x 12 cm oraz
  • jeden kwadrat z papieru wzorzystego (myślę, że jest to kolorowy papier czerpany) o wymiarach 11 cm x 11 cm. 

Do karteczki z napisem "Serdeczne życzenia" użyłam papieru wzorzystego o wymiarach 7 cm x 4 cm i papieru w jednolitym kolorze o wymiarach 6,5 cm x 3 cm.

Na tym zdjęciu widać tył kartki, gdzie przykleiłam prostokąt z papieru wzorzystego o wymiarach 15 cm x 4 cm, a na niego przykleiłam pasek o wymiarach 15 cm x 2 cm.
Gotowa kartka do wysłania.

Papier wzorzysty (zielony w kwiatki) pochodzi z bloku z firmy CRELANDO, kupiłam go w Lidlu, Zawiera on 7 arkuszy (z przodu i z tyłu z różnym nadrukiem) o wymiarach 30,5 cm na 30,5 cm. Do tej kartki wykorzystałam również blok papierów kolorowych, również z firmy CRELANDO o gramaturze 135 g/m2 (są to grubsze kartki w porównaniu z papierem ksero).

W listopadzie zabrałam się także do zrobienia kolejnego Łapacza Snów, czyli pracochłonnej zabawy, która najlepiej mi wychodzi przy oglądaniu telewizji. Jest on przeznaczony dla dziecka, tym razem chłopca. Kolory, które dobrałam są zamierzone, ze względu na kolorystykę jego pokoju. Jest to dodatek do prezentu urodzinowego, który już dawno temu był zmówiony, a ze względu na ograniczenia czasowe zrobiony dopiero teraz. ;) Mam nadzieję, że będzie się podobał, a także że będzie spełniał swoje zadanie. Materiały potrzebne do zrobienia Łapacza Snów znajdziecie tutaj.


Robiąc Łapacz Snów, a zwłaszcza tworząc pajęczynę, która tak naprawdę jest dość istotna w tym przedmiocie, trzeba pamiętać, aby odstępy były w miarę równe (chodzi o zaplatanie supełków), wówczas ta pajęczyna wyjdzie nam ładna. Uważam, że wyszedł naprawdę bajeczny. Już mam kolejne zamówienia. :)

Pozdrawiam.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz