Łapacz Snów

W końcu znalazłam czas i chęci by zrobić Łapacz Snów. Minęło już tyle czasu, że właściwie musiałam sobie przypomnieć jak to się robiło, ale zacznijmy od początku, którym będzie wytłumaczenie znaczenia tego przedmiotu. Bardziej zorientowani wiedzą, że robili je Indianie, co poniektórzy nawet wiedzą, że mają one wyłapywać tylko dobre sny. Jednak niewielu z nas wie, po co właściwie te koraliki i te piórka. Wszystkie informacje znajdują się tutaj.

W naprawdę wielkim skrócie najbardziej powszechna interpretacja mówi, że sieć wypleciona w Łapaczu Snów przepuszcza tylko te dobre sny, myśli, a zatrzymuje złe, które pod wpływem promieni słonecznych wyparowują wraz z rosą. Natomiast te dobre spływają po piórkach na śpiącego, aby uprzyjemnić mu sen. Przyjmuje się, że kolisty kształt przedmiotu symbolizuje przemijający czas, krąg życia, sieć zaś wyobraża jedność rodziny, a więzy - więzy rodzinne. Podobno Łapacz Snów należy powiesić nad łóżkiem w oświetlonym przez wschodzące słońce miejscu. Koraliki spełniają sny, a piórka symbolizują oddech, powietrze.


Następnie przedstawiam listę rzeczy potrzebny do zrobienia swojego osobistego Łapacza Snów:
  • obręcz metalowa, drewniana bądź wykonana samodzielnie z np. gałązki wierzby (ja skorzystałam z metalowej)
  • piórka mogą być sztuczne albo prawdziwe
  • koraliki
  • rzemyk 
  • wstążki
  • guziki
  • mulina albo kordonek
Poniżej umieszczam zdjęcia mojego osobistego Łapacza Snów.

Na tym zdjęciu obręcz jest już opleciona rzemykiem.
Początki pajęczyny.

Pajęczyna krok po kroku.
Ukończona pajęczyna. 
Ukończony Łapacz Snów



Mój Łapacz Snów.

Mój Łapacz Snów powiesiłam dokładnie nad łóżkiem. Czy przepuszcza tylko dobre sny? Sama nie wiem. Wiem, że od kilku dni śpię spokojnie. Może dlatego, że moje myśli są spokojne. Tak naprawdę dla mnie jest to jakaś ozdoba. Czy wierzę w jego magiczne moce? Nie wiem, zobaczymy...

Podaję strony, które mogą pomóc w zrobieniu Łapacza Snów. 
  • http://www.dressy.pl/jak-zrobic-lapacz-snow/
  • http://problemownia.blog.onet.pl/2012/01/19/zrob-to-sama-lapacz-snow/
  • http://manualni.pl/lapacze-snow/

Brak komentarzy

Prześlij komentarz