Czytelniczy luty



Za nami luty, miesiąc zakochanych. Jednak luty 2022 roku, a szczególnie dzień 24 będzie już nam się kojarzył  z czymś zupełnie innym. W czasie, gdy my objadaliśmy się pączkami, Rosja zaatakowała Ukrainę, a ja wylądowałam na kwarantannie. Żeby moje myśli mogły popłynąć w innym kierunku zatopiłam się w czytaniu książek. Tylko one dały mi możliwość odcięcia się od świata. Tym samym w lutym przeczytałam 9 książek. Zobaczcie od czego zaczęłam poprzedni miesiąc.


7. Joanna Jax, Bliski koniec. Książka stanowi trzeci tom cyklu Drugi brzeg, o poprzednich tomach przeczytacie w tych postach 👉klikBliski koniec to zakończenie trylogii o rodzeństwie Niemojskich. Bardzo podoba mi się jak autorka wiernie w miarę możliwości odtworzyła losy zdradzonego przez Polskę, asa wywiadu, w którego rolę wcieliła Franciszka Niemojskiego, najstarszego z rodzeństwa. To jak w owym czasie radziła sobie Wiktoria i Gustaw jest właściwie dodatkiem do tej książki. Ogólnie dobrze spisana historia z trochę banalnym zakończeniem. W każdym razie polecam.



8. Anna Kańtoch, Lato utraconych. Jest to drugi tom cyklu o Krystynie Lesińskiej. Kilka słów o pierwszym tomie znajdziecie w letnim zestawieniu czytelniczym z zeszłego roku. Dobrze było wrócić do komisarz Krystyny Lesińskiej i jej spraw, które ma do rozwiązania. Tym razem trafia jej się poczwórne morderstwo, w którym już od początku wydaje się, że odnalezienie sprawcy wydaje się oczywiste. Jednak w czasie śledztwa okazuje się, że wiele spraw jest okrytych tajemnicą. Nie wszyscy świadkowie są szczerzy, wielu z nich coś ukrywa. Książka z bardzo dobrze poprowadzoną akcją, dzięki czemu bardzo szybko wciąga i równie szybko ją się czyta. Polecam.



9. Małgorzata Rogala,
Milcząc jak grób. Książka stanowi pierwszy tom z cyklu Pełnia tajemnic. Obiecujący pierwszy tom nowej serii kryminalnej. Monika Gniewosz rozpoczyna wraz z córką nowy rozdział życia w Pełni, małej miejscowości, w której wszyscy dobrze się znają. Mogłoby się wydawać, że jej praca będzie spokojna. Jednak po pierwszych dniach i wypłynięciu nowych faktów w zamkniętych przed laty sprawach Monice trafia się sprawa, którą trzeba rozwiązać. Jak dla mnie dobrze napisana książka. Trochę za szybko zorientowałam się kto jest mordercą, przez co nie było żadnego zaskoczenia. Dobra.



10. Kristin Hannah, Firefly Lane. Jest to pierwszy tom z cyklu Firefly Lane. Długo zabierałam się do tej książki. Wiele razy przeszła przez moje ręce, słysząc zachwyty innych czytelników. Czas je sprawdzić. ;) Jak zwykle trafiłam na przepiękną historię. Przyjemnie było wyruszyć w tą podróż na Firefly Lane, by poznać te dwie dziewczynki, które stały się przyjaciółkami na zawsze. Wzruszałam się razem z nimi i razem z nimi złościłam. Jest to przepiękna opowieść o przyjaźni, takiej prawdziwej, do końca życia. Polecam.



11. Lisa Scottoline, Ktoś wie. Przyznaję, że akcja książki szybko mnie wciągnęła. Wraz z Allie chciałam odkryć tajemnicę sprzed lat i dowiedzieć się kto przyczynił się do śmierci Kyle'a. Akcja w książce toczy się wartko, nie ma niepotrzebnych opisów dzięki czemu szybko się ją czyta i czytelnik się nie nudzi. Polecam.



12. Kelly Rimmer, Sierota z Warszawy. Tym razem autorka przedstawia nam historię Emilii Śliąskiej, siostry Tomasza Śląskiego, którego historię poznałam z książki Tego ci nie powiedziałam. Opowieść zaczyna się, gdy rodzina Rabinków przeprowadza się do Warszawy i tam Emilka pod ukrytym nazwiskiem zaprzyjaźnia się z sąsiadką, która pomaga Żydom w getcie warszawskim. W to wszystko angażuje się Elżbieta (Emilka) i to właśnie w getcie poznaje miłość swojego życia, Romana. Historia pięknie spisana, miejscami się wzruszyłam. Gorąco polecam. 



13. Tracy Buchanan, Zaginiona siostra. Jest to bardzo dobrze napisana obyczajówka, która wciąga swą fabułą. Gdy poznawałam Selmę i jej życie widziałam gołym okiem ile błędów popełniła w swoim życiu. Z Becky poszukiwałam jej zaginionej siostry, której nigdy nie miała szansy poznać. Jest to smutna historia. Jednak bardzo dobrze mi się czytało tą książkę. Polecam.



14. Agnieszka Lingas - Łoniewska, Przyjdę, gdy zaśniesz. Nie lubię książek, w których od początku wiem, kto jest głównym sprawcą zamieszania. Tak jest właśnie poprowadzona akcja w książce Przyjdę, gdy zaśniesz. Już na dzień dobry autorka przedstawia nam głównego sprawcę i tym chyba chce nas zachęcić to poznania jego toku myślenia. A ze względu na to, że widziałam kto jest zamieszany we wszystkie nieszczęścia spotykające Igę, to denerwowała mnie jej naiwność. Książka taka sobie. Nie polecam.



15. Lisa Gray, Bez powrotu. Jest to trzeci tom z cyklu Jessica Shaw do którego z przyjemnością powracam. Podskórnie wiedziałam, że tym razem również autorka mnie nie zawiedzie. Nie myliłam się. Jessica zaczyna pracę z Mattem w jego biurze detektywistycznym. Trafia im się sprawa zaginięcia młodej dziewczyny Laurie. Z biegiem czasu, gdy detektywka zaczyna badać zaginięcie Laurie odkrywa, że w tym samym miejscu w przeciągu dwóch lat zaginęły inne dwie młode kobiety. Jak się okazuje nie łączy ich tylko miejsce zaginięcia, ale niechlubna przeszłość, która łączy bliskie im osoby. Bardzo dobrze napisana książka, z dobrze poprowadzoną akcją. Wciąga, z przyjemnością mi się ją czytało. Czekam na kolejne części. Polecam.



Tą książką zakończyłam czytelniczy luty.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz