Muffiny pączkowe


Tak, tak wiem już dawno po Tłustym Czwartku. No, ale cóż niestety nie miałam czasu, by wcześniej tu zajrzeć i podać Wam ten przepis. Takie cuda znajduje dla mnie moja mama. Muszę przyznać, że jest to bardzo szybki sposób na osłodzenie sobie właśnie tego dnia. Przepis zapożyczyłam ze strony Smaker. Wyszło mi z niego 14 muffinek. Poniżej znajdziecie składniki na te pyszne i bardzo łatwe w przygotowaniu muffinki. Zapraszam!

Składniki:

  • 200 g mąki pszennej,
  • 120 g cukru,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 1/3 łyżeczki sody oczyszczonej,
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego,
  • 130 g masła,
  • 100 ml jogurtu naturalnego,
  • 2 jajka,
  • konfitura z dzikiej róży (ja użyłam dżemu porzeczkowego na zmianę z dżemem z dzikiej róży)
Dodatkowo:
  • 50 g masła (może być mniej, bo mi zostało)
  • cukier

Przygotowanie:

Masło roztapiamy i lekko studzimy. Mąkę, cukier, proszek do pieczenia i sodę oczyszczoną mieszamy w misce.

W oddzielnym naczyniu mieszamy jajka, jogurt naturalny, ekstrakt waniliowy i roztopione masło. Powstałą mieszankę dodajemy do suchych składników i krótko miksujemy (tylko do połączenia składników).

Formę do muffinek wykładamy papilotkami. Do każdej z nich nakładamy po łyżce ciasta, następnie na środek nakładamy po łyżeczce konfitury i przykrywamy resztą ciasta.

Pieczemy ok. 20 - 25 minut w temperaturze 180 stopni Celsjusza. Po upieczeniu delikatnie studzimy. 

Masło roztapiamy. Każdą z muffinek smarujemy masłem i obtaczamy w cukrze.





Brak komentarzy

Prześlij komentarz