Kotlety z kalafiora

Podaję przepis na bardzo prosty i smaczny obiad, którym się zajadałam będąc u koleżanki. Po raz pierwszy jadłam te kotlety i bardzo mi zasmakowały. Namawiam do wypróbowania przepisu, jeśli jeszcze ktoś takich kotletów nie jadł. 

Składniki:
  • średni kalafior
  • marchewka
  • cebula
  • natka pietruszki
  • jajko
  • sól, pieprz
  • bułka tarta

Sposób przygotowania:

Kalafiora gotujemy w osolonej wodzie. Cebulę kroimy wedle uznania (ja kroję w kosteczkę) i podsmażamy na oleju (bądź maśle klarownym) do zeszklenia. Marchewkę ścieramy na tarce na drobnym oczku. Natkę pietruszki siekamy. Ugotowanego kalafiora rozgniatamy widelcem. Dodajemy do niego podsmażoną cebulę, marchewkę i natkę pietruszki. Mieszamy, dodajemy jajko i trochę bułki tartej do zagęszczenia masy. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem, mieszamy. Z gotowej masy formujemy kotlety i smażymy na oleju z obu stron.

Kotlety z kalafiora jem z ryżem. Tym razem do ryżu dodałam startą marchewkę, ponieważ mi została i posypałam natką pietruszki.

Życzę smacznego.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz