Majowe zestawienie książkowe



Wiosenny maj już za nami. Majówka w tym roku wyszła deszczowa, dzięki temu miałam więcej czasu na czytanie. ;) Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Ten miesiąc przeplatałam sobie książki tematycznie. Znajdziecie tutaj zarówno obyczaje, jak i sensacje. Część jest którymś z kolei tomem serii, niektóre są z tłem historycznym. Sprawdźcie jak zaczęłam maj, kojarzący mi się z zapachem bzu. ;)


22. Kristin Hannah, Zdarzyło się nad jeziorem Mystic. Czas na książkę, której akcja rozgrywa się w latach współczesnych. Naszą główną bohaterką jest wzorowa żona i matka, której przychodzi czas na wypuszczenie ukochanego, jedynego dziecka z gniazda domu rodzinnego, by mogło rozpocząć swoją wędrówkę ku dorosłości. Annie ciężko przeżywa rozstanie z córką. Jednak jej mąż nie pomaga jej w przezwyciężeniu bólu. W tym samym momencie, gdy ich córka rozpoczyna dorosłe życie, Blake chce rozwodu z żoną. W tym momencie nasza główna bohaterka zaczyna mnie denerwować. Ta jej bezradność i próba odzyskania męża... Na szczęście wpada na pomysł, by wyruszyć do domu rodzinnego i tam wszystko zaczyna się w niej zmieniać, ona sama się zmienia. I jak we wszystkich obyczajowych, romantycznych powieściach, Annie w końcu odnajduje swoją prawdziwą miłość, a co najważniejsze odnajduje też siebie. Przewidywalna książka, z dobrym zakończeniem. Może być, ale mnie osobiście nie porwała. Jedynie mała Izzy mnie wzruszyła w tej książce. 



23. Grażyna Jeromin - Gałuszka, Stary kuferek. Jest to piąty tom serii Dwieście wiosen, o poprzednich tomach przeczytacie w tych postach. Również przy tej serii nie miałam problemu z przypomnieniem sobie, co się działo w poprzednich tomach. W ostatnim tomie poznajemy dalsze losy naszych bohaterów, wiele tajemnic się wyjaśnia. Jest to doskonałe zakończenie tej sagi, którą gorąco polecam.



24. Kristy Cambron, Wróbel w getcie. Jest to drugi tom z cyklu Ukryte arcydzieło, o pierwszym przeczytacie w listopadowym poście z zeszłego roku. Tym razem historia toczy się na innym polu. Sera zmaga się z własnymi problemami, jednocześnie poznajmy historię Kai i dziewczynki z getta. Sera stara się uratować męża i wyciągnąć go z więzienia za wszelką cenę. Musi przy tym poznać skrywane przez niego tajemnice. Zaś Kaja Makovsky, postać z przeszłości trafia do piekła w Terezinie, by uratować jedno żydowskie dziecko. Losy obu kobiet się łączą, chociaż dzielą je dekady. Bardzo dobrze mi się czytało tą książkę, gorąco polecam.



25. Minka Kent, Złe miejsce. Po książkach z tłem historycznym postanowiłam sięgnąć po coś współczesnego. Kilka słów o innych książkach tej autorki znajdziecie w w tych postach, ja zaś przejdę do obecnej. Tym razem poznajemy historię dwóch dorastających, młodych kobiet i jednej małej dziewczynki, Wren, Sage i Evie. Były wychowywane przez matkę z dala od cywilizacji, w odległym miejscu w środku lasu. Wmówiono im, że świat jest zły i tylko w tej chacie mogą czuć się bezpieczne. Jednak w pewnym momencie ich życie ulega zmianie, gdy ich matka znika z najmłodszą siostrą, a Wren i Sage muszą radzić sobie same. Gdy zaczyna brakować im jedzenia oraz zostają napadnięte we własnym domu, postanawiają złamać zasadę i uciekają z chaty. Docierają do położonego po drugiej stronie lasu domu i tam przyjdzie im się zmierzyć z jeszcze gorszą tajemnicą skrywaną przed nimi przez lata. Myślałam, że nic mnie już nie zaskoczy w tej książce, a jednak autorce się to udało. Polecam. Jest to bardzo dobrze wciągający thriller.



26. Renata Kosin, Kobierce utkane z pajęczyny. Jest to czwarty tom z sagi Siostry Jutrzenki. Nie dawno pisałam Wam o trzecim. W tym tomie zaczyna wszystko powoli się wyjaśniać, a dokładnie to, co zostało pominięte w poprzednich częściach. Okazuje się, że kobierce zostawione naszym bohaterkom kryją przesłanie dla każdej z nich ale też ostrzeżenie. Michalina się miota, po wypadku swojego syna robi kilka kroków w tył. W międzyczasie odkrywa kolejne, skrzętnie skrywane tajemnice. Udaje się jej wrócić na właściwe tory, wychodzi w końcu za mąż za swojego ukochanego i mogłoby się wydawać, że przed nią już tylko prosta droga do szczęścia. Niestety tom 4 kończy się tak, że wiemy, iż wydarzyło się coś złego i możemy się tylko domyślać co to jest. Z niecierpliwością czekam na tom 5. Polecam.



27. Lisa Gray, Ukryte. Jest to drugi tom z serii o Jessice Shaw. O pierwszym tomie słów kilka znajdziecie w lutowym zestawieniu książkowym z tego roku. Tym razem nasza główna bohaterka trafia do sennego miasteczka, w którym śledzi zdrady i nieuczciwych pracowników. Zdawać by się mogło, że nic nigdy tam się szczególnego nie dzieje i nigdy nie zdarzyło. W końcu trafia do niej Rose, która zleca jej, by w tydzień dowiodła, że jej siostra Rue przed laty nie dokonała morderstwa na dwóch nastolatkach. W miarę, jak Jessica zagłębia się w historię śledztwa odkrywa coraz bardziej mroczne tajemnice. Czy udowodni, że Rue jest niewinna? Polecam ten tom, jak i poprzedni. Wciągająca książka, jestem ciekawa dalszych losów detektywki.



I tak zakończyłam ten wiosenny maj. Z niecierpliwością wypatruję wakacji, które już czuć w powietrzu. Pozdrawiam. ;) 

Brak komentarzy

Prześlij komentarz