Sierpień z książką


Zaczynamy wrzesień, powroty do szkoły, niektórzy kończą urlopy. Ja swój zaczynam, jak zwykle z początkiem września. Zanim rozpocznę swój urlop podzielę się z Wami książkami, które towarzyszyły mi przez ten gorący sierpień. Nadrobiłam czytelniczo i przeczytałam osiem książek. W moim zestawieniu znajdziecie książki z historią w tle, a także kryminały. Z tych ośmiu książek tylko dwie mi się nie podobały. Które? Sprawdźcie sami. ;)


43. Lea Kampe, Anioł z Warszawy. Historia miłości i bohaterstwa Ireny Sendlerowej. Przyznam się, że moja wiedza o działalności i życiu Ireny Sendler sprowadzała się do tego, że uratowała wiele dzieci z getta. Głupia sprawa, że dopiero po tylu latach przeczytałam o niej powieść biograficzną. Cieszę się, że ta książka trafiła w moje ręce. Dzięki niej lepiej poznałam kobietę - bohaterkę i jej odważne koleżanki, które wspólnie działały, by razem uratować tysiące istnień ludzkich. Oczywiście płakałam czytając tą książkę, bo trudno się nie wzruszyć, np. przy marszu Korczaka z dziećmi w podróż, na której końcu czekała ich śmierć. Polecam. Piękna historia, którą trzeba poznać. 



44. Barbara Wysoczańska, Siła kobiet. Barbara Wysoczańska napisała kolejną doskonałą książkę. Tym razem przenosimy się w czasy, gdy kobiety nie miały prawda decydować o swoim życiu. Są to początki feminizmu i emancypacji. Autorka porusza w tej książce ważny temat. Kobiet walczących o własne prawa do wolności, nauki i decydowania o sobie. Trzy różne kobiety, trzy zupełnie inne historie. Opowieść o sile kobiet, o tym jak w odradzającej się Polsce próbują zawalczyć o siebie. Zaczytałam się w tej książce i nie raz dopadała mnie bezsilność i złość, gdy poznawałam kolejne absurdalne koleje losu naszych bohaterek. Polecam, warto przeczytać tą książkę.



45. Małgorzata Rogala, Za cenę śmierci. Książka stanowi drugi tom z cyklu Pełnia tajemnic, o pierwszym przeczytacie w lutowym zestawieniu. Wracam do Pełni, by zaczytać się w lekkim kryminale. Nie znajdziemy tu morderstw z zimną krwią (no może jedno). Możemy też szybko domyślić się kto jest sprawcą całego zamieszania. Po głośnej sprawie w Pełni pojawia się wielu turystów, a wśród nich znajdują się pasjonaci starej porcelany. I tutaj głównie cała sprawa przestępstw będzie dotyczyła właśnie zaginionej, wartościowej porcelany. Nie zabraknie także wątków pobocznych, w których będziemy poznawać prywatne życie naszych bohaterów. Dobrze się czyta, jak już wspomniałam jest to lekki kryminał. Polecam.



46. Lucinda Riley, Tajemnice Fleat House. Lucinda Riley w każdej swojej powieści potrafiła mnie zainteresować. Tym razem w moje ręce trafiła powieść z dreszczykiem emocji, delikatny kryminał, w którym jest do odkrycia tajemnica sprzed lat. Jak się okazuje przeszłość zawsze nas dosięgnie, czy tego chcemy czy nie i tak właśnie dzieje się z naszymi bohaterami. Wielka szkoda, że nie poznamy dalszych losów Jazz. Gorąco polecam, książka jak zawsze z wciągającą akcją. 



47. Agnieszka Jeż, Dziewczyna z Woli. Szczerze powiedziawszy fabuła książki jest taka sobie. Jak opis działań w konspiracji Basi i jej znajomych dobrze się czyta, to cała reszta, a szczególnie jej zapiski są mdłe i nijakie. Przez pół książki, jak nie całą nasza główna bohaterka zauroczona jest chłopakiem, którego ledwo zna. Dopiero pod koniec uświadamia sobie, że jej wielką miłością jest ktoś inny. A działania konspiracyjne? W porządku, ale jakoś to wszystko tak dziwacznie opisane. Taka sobie. Drugi raz bym jej nie przeczytała. 



48. Sarah Alderson, Wyjazd na weekend. Już od pierwszych przeczytanych stron wiedziałam, że książka będzie interesująca. Fabuła książki nie wlecze się, jest wciągająca. Orla i Kate, przyjaciółki od niepamiętnych lat wyjeżdżają na weekend, który ma być niezapomniany, pełen wrażeń. I jak się okazuje nawet taki jest, tylko nasza główna bohaterka zupełnie inaczej go sobie wyobrażała. Bardzo fajne zakończenie książki, które zostawia nas w niedopowiedzeniu. Gorąco polecam. 



49. Cate Quinn, Trzy wdowy. Po przeczytaniu pierwszych stron książki chciałam dowiedzieć  się kto zabił Blake'a. Która z żon tak bardzo go nienawidziła, że skłonna była go zabić? Dobrze napisana książka, w której akcja się zagęszcza z każdą odkrywaną tajemnicą. Najwięcej ma ich pierwsza żona Blake'a - Rachel. Dobrze się czyta. Polecam. 



50. Katarzyna Droga, Cień Róży. Katia i sekrety prababki. Wybierając tą książkę wiązałam z nią wielkie nadzieje na dobrą historię. Niestety zawiodłam się. Myślałam, że znajdę w niej więcej tła historycznego, że będę odkrywać z główną bohaterką tajemnice jej prababki. Trzeba przyznać, że gdyby w niej więcej było losów przodków niż perypetii Katii, książka mogłaby być lepsza. A tak jest nijaka. Nie polecam, szkoda czasu.



Tą książką kończę swoje zestawienie na sierpień. Przede mną czytelniczy wrzesień, jak miło, że zaczyna się wyjazdem. Pozdrawiam. ;)

Brak komentarzy

Prześlij komentarz